Converses entre mestres

2/02/2021

Avui, l’equip de mestres, fem conversa i compartim els nostres records de quan érem infants: ens expliquem com eren els patis de les nostres escoles, els nostres jocs, la relació que teníem amb els nostres iguals i amb les i els mestres… Durant la conversa reflexionem sobre com el context influencia en la construcció del gènere al llarg de la vida.

I què passa ara? Què passa en el pati de la nostra escola? Ens trobem en la fase de la diagnosi del projecte “Transformem el nostre pati”. Explicar-nos les evidències de tot allò que vivim i observem ens permet continuar millorant la nostra pràctica docent.

Iniciem un camí que intuïm que serà ric i ens ajudarà a grans i a petits a prendre consciència de la manera com ens relacionem, del llenguatge que emprem, del lloc que ocupem… Volem continuar avançant cap a una escola encara més segura, on tots els infants es desenvolupin de la manera més lliure possible, fora dels estereotips de gènere que els limiten i que són tan evidents en la nostra societat.

Floreix allò que mirem. I mirem cap a un pati més amable i curós amb les persones i amb el medi, on l’espai, el temps i els materials permetin experiències riques i diverses als infants, que promoguin una relació assertiva i simpàtica i afavoreixi l’aprenentatge real i valuós.