Converses d’aula

Durant aquests mesos els infants han dut a terme diverses activitats amb un caire cooperatiu per descriure els espais, els materials, els jocs, el tipus de relacions i la presència de natura en el nostre pati.

Les activitats s’adapten a cada grup. Després d’una primera part més reflexiva i individual, ve un treball en petit grup i per últim una posada en comú. Les conclusions de tot el procés es porta al grup impulsor de patis on tota la comunitat educativa hi està representada.

Es tracta d’un procés d’aprenentatge col·laboratiu i engrescador, amb la motivació implícita de projectar un futur pati on tots els nens i les nenes gaudeixin i aprenguin nous valors.

A continuació us presentem la manera com cada cicle ha elaborat la seva diagnosi. Cliqueu a sobre de cada enllaç:

Els infants dels grups de Petits s’han fixat en els animals que visiten el seu espai de joc: Animals del nostre pati.

El grup de la Menta ens presenta l’ús que fan els nens i les nenes de Mitjans-1 de l’espai i alguns dels seus jocs: Projecte de transformació del pati de l’escola.

Els grups de Mitjans-2, s’han repartit la tasca:

I els nens i les nenes del cicle de Grans, han elaborat un recull d’arbres, plantes i animals. També han estat investigant sobre les ombres i, fins i tot, han elaborat un vídeo sobre com s’imaginen el pati de la nostra escola: El nostre pati.