Aquests són alguns dels documents que millor defineixen què fem a la nostra escola i que poden ser d’interès de les famílies.
Entenem que són documents importants en el funcionament quotidià del centre i és per això que us els volem donar a conèixer. Podeu accedir als documents clicant a sobre de la imatge corresponent.
Informació 2023-24
Projecte educatiu de centreAquest és el document que inclou els trets d’identitat del centre, els principis pedagògics i els principis organitzatius. En aquest document s’especifiquen els valors, els objectius i les prioritats d’actuació del centre, la concreció dels currículums que s’imparteixen i el tractament transversal en les àrees, matèries o mòduls de l’educació en valors i altres ensenyaments”. |
|
Normes d’organització i funcionament
|
|
Projecte LingüísticEl projecte lingüístic és un document que forma part del Projecte Educatiu de Centre. En el projecte lingüístic explicita: els usos lingüístics del centre, les decisions metodològiques i didàctiques i els aspectes organitzatius en referència a l’ús de la llengua. |
|
Pla d’acollida de centreAquest document recull les actuacions que es realitzen amb el nou alumnat que es matricula a l’escola. Les característiques de cada cas i les diverses situacions i moments en el que inicien la seva estada en el centre poden ser diverses. Cal donar respostes personalitzades a aquests casos amb intervencions concretes de diferents agents i tenir-les previstes per tal que així es portin a terme. Per altra banda, el centre també acull a mestres que inicien una etapa professional més o menys llarga a la nostra institució. El document prova d’informar als mestres nouvinguts d’aquells aspectes bàsics de funcionament i organització que li ajudaran a una més ràpida i millor adaptació a la nostra escola. |
EN REVISIÓ |
Projecte de convivènciaEl Projecte de convivència reflecteix les accions que el centre educatiu desenvolupa per capacitar tots els alumnes i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. |
|
Estratègia Digital de Centre L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és el conjunt d’actuacions d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Amb aquesta finalitat, la Comissió d’EDC – amb la col·laboració de tota la comunitat educativa – està elaborant un recull de les accions que es realitzen en el nostre centre per aconseguir una competència digital de qualitat a l’Escola Marià Manent, implementant el desplegament curricular d’àmbit digital a tots els cicles el curs 2025 – 2026, tal i com recull el Decret 175/2022. |
|
Carta de compromís educatiuLa carta de compromís educatiu és una eina que, en aplicació del projecte educatiu, facilita la cooperació entre les famílies i el centre educatiu, que ha d’expressar els compromisos d’ambdues parts per garantir la cooperació entre les accions educatives, d’acord amb l’article 20 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, i l’article 7 del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius. |
|
Funcionament i organització del SIEIEl Suport Intensiu per l’Escolarització Inclusiva són dotacions extraordinàries de professionals que s’incorporen a les plantilles d’escoles, centres d’educació secundària i instituts-escola, com a recursos intensius i conjunturals que se sumen als recursos d’atenció a la diversitat universals i addicionals que els centres ja disposen. Amb aquest document hem volgut organitzar el funcionament d’aquest suport adaptant-lo a les necessitats del centre en el curs 2018-19, però entenem que aquestes poden canviar. Dins d’aquest document es troben les intervencions de l’equip d’atenció a la diversitat, els seus horaris d’atenció, l’estructuració i el funcionament de les diferents aules que dins del centre es poden utilitzar per realitzar suports d’atenció educativa, els Plans de Suport Individualitzat. |
|
Projecte RodallibresAquest és el projecte de socialització de llibres de la nostra escola. Amb ell fomentem la reutilització d’aquest material escolar a la vegada que prioritzem una proposta col·laborativa entre els components de la comunitat educativa i de respecte pel material didàctic. |