Science

Aquest és el segon curs que l’escola ha incorporat el projecte de Science a cicle inicial. Es duu a terme un cop a la setmana i es treballa en grup reduït per tal d’afavorir l’adquisició dels aprenentatges de l’àrea de medi i de la llengua anglesa.

L’alumnat de 1r treballa en tres projectes al llarg del curs relacionats amb els animals, l’alimentació saludable i el cicle de l’aigua i les plantes, que se centren en l’aprenentatge del medi natural mentre fan ús de diferents estructures lingüístiques adequades al seu nivell. Al final de cada projecte, hi ha una activitat de tancament que recopila tot allò que s’ha treballat al llarg del trimestre. Es visita el Zoo del Pirineu per tal de descobrir animals protegits que viuen a la muntanya, fem una recreació d’un menú saludable que després portem a concursar i, finalment, duem a terme una petita plantació per tal de veure com funciona el cicle de creixement de les plantes i quines condicions són necessàries perquè això passi.

L’alumnat de 2n treballa la ciutat/el barri, i les diferents etapes de la història recopilant tota la informació en flipbooks i també gaudint d’activitats manipulatives com fer pintures rupestres a classe, investigar restes de dinosaures o recrear maquetes d’antigues civilitzacions.

Tots aquests projectes tenen un caire molt manipulatiu per tal de fer el procés d’aprenentatge més motivador i entretingut.