A l’escola hem apostat fermament per dues metodologies que es distancien de l’individualisme i la competitivitat.
I no és que no preparem el nostre alumnat per una societat competitiva, sinó que entenem que la millor manera de fer-ho és treballant eficientment en equip.
​El treball cooperatiu s’aplica a tots els nivells educatius del centre partint de principis com l’ajuda mútua, l’empatia, el respecte a les diferències, la solidaritat, l’escolta  activa,  el  consens,  el  dià leg,
l’augment en la participació i interacció de i entre l’alumnat, afavorint l’autonomia dels i de les alumnes, aprendre amb i dels altres…
Els diferents equips de treball aprenen a autoregular-se, es coavaluen i autoavaluen el compliment de les normes de funcionament i compromisos que ells/es assumeixen amb el seu equip.
​El grau de participació, implicació i motivació augmenta a mesura que aprenen a treballar en equip i aprofundeixen de manera significativa en els aprenentatges curriculars.
​En definitiva, es tracta de cooperar per aprendre i aprendre a cooperar.