COM JA SABEU SOM LA CLASSE DE LES PETXINES. HEM TREBALLANT AMB EL PROJECTE I DESCOBERT TOT EXPERIMENTANT AMB TOT ALLÒ QUE ESTÀ RELACIONAT AMB AQUEST ANIMAL.
DONANT RESPOSTA A LES INQUIETUDS I LES PREGUNTES QUE VAN FORMULAR TOTS ELS NENS I NENES DE LA CLASSE, AQUESTS SÓN ALGUNS DELS CONCEPTES TREBALLATS:
CLASSIFICACIÓ: HEM DESCOBERT QUE PODEM CLASSIFICAR PER TAMANYS, COLOR, FORMA I CARACTERÍSTIQUES FÍSIQUES (SI TENEN RATLLES I NO). HEM FET DOS GRUPS I CADASCÚN D’ELLS S’HA ORGANITZAT PER FER LES SEVES AGRUPACIONS, TENINT EN COMPTE QUE DESPRÉS HAVIEN DE JUSTIFICAR I COMPARTIR TOT ALLÒ QUE HAVIEN CONSENSUAT.
MESURA: HEM PENSAT COM PODEM MEDIR LES PETXINES I SE’NS HA ACUDIT FER-HO AMB ELS DITS, PERÒ PRIMER DE TOT HEM ORDENAT LES PETXINES DE MÉS GRAN A MÉS PETITA.
TAMBÉ HEM COMPARAT EL TAMANY AMB EL COS HUMÀ… ENS SERVIRIA LA MATEIXA UNITAT DE MESURA? DE MOMENT ENS HEM MEDIT TOTS I TOTES PER OBSERVAR SIMILITUDS I DIFERÈNCIES ENTRE NOSALTRES.
TOU/DUR: ALGUNS COMPANYS I COMPANYES ENS VAN EXPLICAR QUE LES PETXINES PER DINS SÓN TOVES I PER FORA SÓN DURES. SI CLIQUEU LA IMATGE VEUREU ELS OBJECTES TOUS I DURS QUE HEM BUSCAT I TROBAT PER LA CLASSE: