BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Al llarg de la setmana vinent celebrarem la V edició de la nostra “Setmana de l’art”.
Durant aquesta setmana, del 21 al 25 de novembre, tots els nens i nenes de l’escola participarem d’una setmana on la música i l’expressió artística serà la gran protagonista.
Aquest any ens centrarem en apropar-nos a diverses tècniques artístiques i artistes i poder produir una obra pròpia a partir de material reciclat. Aprofitarem aquesta temàtica per treballar i reflexionar sobre l’obsolescència programada amb els alumnes.
Així, algunes tardes de la setmana les dedicarem a la producció de les nostres obres i finalment farem una exposició oberta al poble.
Durant la setmana realitzarem diferents activitats relacionades amb el món de la música i l’art:
TALLERS ARTÍSTICS
* Aquest tallers estan subvencionats amb els diners recollits durant el mercat de tardor.
VISITES
MÚSICA
També els alumnes de Cicle Superior s’encarregaran de dissenyar els CARTELLS per a la setmana de l’Art
Totes les activitats realitzades es publicaran a la pàgina web de l’escola.
Avui, l’Abril fa 2 anys!!!
Per molts anys, bonica!!!
A l’Escoleta, hem celebrat el seu aniversari i hem esmorzat coca i xocolata, boníssimes!!!
Gràcies per convidar- nos a esmorzar i que passis molt bon dia, Abril!
Aquesta setmana seguint amb el projecte de “LES LLETRES I L’ESCRIPTURA” hem començat a crear les nostres pròpies tauletes d’argila Sumèries.
Primer les i els alumnes van transcriure el seu nom seguint un alfabet sumeri en un full de paper.
Després van modelar un tros d’argila fins a convertir-lo en una taula per transcriure-hi el seu nom.
Tots s’ho van passar d’allò més bé!
Aquests dies a l’Escoleta:
Ara ens toca descansar, fins la setmana vinent…
Bon cap de setmana!
Con el objectivo de potenciar la expresión oral en castellano, los niños y niñas de ciclo inicial hemos empezado un nuevo proyecto, “PRESENTAMOS UN JUEGO DE MESA”.
Éste proyecto consiste en que cada alumno/a escoja un juego de mesa que tenga en casa y se prepare una presentación para explicar a los compañeros/as.
Durante la semana siguiente jugaremos con el juego presentado.
Ésta semana le ha tocado el turno a Odín, que nos ha presentado el juego VIRUS 2 EVOLUCIÓN.
El passat dijous els alumnes de sisè vam fer eleccions per tal d’escollir el nostre delegat/da. Per tal de dur a terme aquest procés electoral, vam seguir els següents passos:
Una vegada presentada la nostra candidatura, va arribar el moment d’iniciar el procés d’elecció, per la qual cosa vam recordar conceptes com: cens, sufragi universal, taula electoral, etc.
I així va ser com vam escollir al nostre delegat/da!
NOTA: Properament, anirem mostrant diferents passos del procés seguit
Aquesta setmana l’Ïu és el protagonista del projecte Vincles. Ens ha portat fotografies dels tres anys de vida. També petits records molts importants de quan era petit com un xumet i la pinça del melic, i també ens ha portat joguines: prismàtics, osset per anar a dormir i un trenet de fusta amb el seu nom.
Ens ho explicat molt bé i molt content! Dijous al matí han vingut els pares de l’Ïu i ens han ajudat a fer una pilota molt divertida, amb globus, embuts i arròs. Després li hem fet una cara amb ulls, nas, boca i cabells.
Ens ho hem passat molt bé!
Gràcies família!!!
Els nens i nenes d’infantil hem fet un experiment amb Lacasitos de colors i aigua.
En plats fem diferents dibuixos amb els “Lacasitos” i hem posat una mica d’aigua. I comença la màgia!
Emmarcat dins el centre d’interès “Em conec i m’estimo”, els infants de cicle inicial hem realitzat l’activitat: PINTEM LES EMOCIONS.
Després de descriure i identificar les 6 emocions bàsiques, les hem plasmat per mitjà de la tècnica de l’aquarel·la en un llibret creat per nosaltres mateixos. Ara darrere de cada expressió plàstica escriurem un moment que ens evoqui aquella emoció.
Ens ha encantat l’activitat!
Bon dia!
Avui ha vingut a l’Escoleta l’Anna, la mare del Genís, a fer el protagonista…amb el Mic!
Ens ho hem passat genial escoltant el conte del Mic i dels seus amics i escoltant les seves cançons!
Gràcies, família!
Aquesta setmana a l’Escoleta hem treballat de valent!
Aquí teniu un recull de tot allò que hem treballat i hem descobert.
L’arbre de música i el panell sensorial ens han meravellat!
Con el objectivo de potenciar la expresión oral en castellano, los niños y niñas de ciclo inicial hemos empezado un nuevo proyecto, “PRESENTAMOS UN JUEGO DE MESA”.
Éste proyecto consiste en que cada alumno/a escoja un juego de mesa que tenga en casa y se prepare una presentación para explicar a los compañeros/as.
Durante la semana siguiente jugaremos con el juego presentado.
Ésta semana le ha tocado el turno a Arlet, que nos ha presentado el juego Party.
Fa alguns divendres, abans d’endinsar-nos en el nou projecte de plàstica de l’escola, vam haver de practicar una acció molt important per dir a terme tot tipus de producció artística: retallar!!!
Aquí podeu veure la proposta de petites cortines enganxades a les taules on podíem practicar amb les tisores passant per camins diferents.
Ens ho vam passar d’allò més bé!
Els alumnes de Cicle Superior i Cicle Inicial hem anat a l’hort de l’escola a collir les olives.
Ens ha agradat molt!
És tardor i temps de collir olives, els nens i les nenes d’educació infantil anem a l’hort a veure com creixen les verdures que vam plantar.
Observem la nostra olivera i collim les olives, les rentem i les posem en pots amb aigua i sal i ara cal esperar fins a la primavera per poder fer un tastet.
Aquesta setmana iniciem el projecte Vincles, a través del qual volem donar espai i temps als llaços que estableixen entre els infants, les famílies i l’escola.
Aquesta setmana, el protagonista és el Leo i ens ha portat fotografies dels seus 3 anys de vida, que ens ha explicat amb detall cadascuna.
Dimarts a la tarda els pares del Leo i l’Ona han vingut a l’aula i ens han preparat una activitat manipulativa i molt engrescadora! Ens han ensenyat a fer plastilina de colors amb farina, sal, aigua, oli i colorant.
Ens ho hem passat molt bé.
Gràcies família!
Famílies!
Avui ha vingut a l’Escoleta la Valentina, la mare de la Maria, a fer “El protagonista”.
Ha compartit amb tots i totes nosaltres un munt de propostes de joc molt engrescadores i divertides!
Gràcies, família!