Documents de centre

En aquesta pàgina podeu accedir als diferents documents propis del nostre centre:

  • Projecte Educatiu de Centre (PEC)

El projecte educatiu de centre és el document que defineix el funcionament del nostre centre educatiu. Inclou els principis que el defineixen, adaptant els objectius a la realitat de l’entorn del nostre alumnat i d’acord amb les conviccions pedagògiques del Claustre de mestres. Explicita les línies d’atenció a la diversitat i els objectius a treballar.

Aquest document és la base de les programacions dels professors/es i de qualsevol actuació singular que es vulgui dur a terme a la nostra escola, a més és objecte d’inspecció per part de l’administració, per tal de garantir que s’adeqüi a les lleis vigents sobre educació.

Projecte educatiu de centre

 

  • Projecte de Direcció 

El projecte de direcció, que ha de presentar cada candidat o candidata, ha d’ordenar el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període de mandat i explicitar la diagnosi actualitzada del centre, els objectius a assolir per la millora dels resultats educatius, les actuacions previstes, les concrecions organitzatives, els indicadors de progrés del projecte i per a l’avaluació de l’exercici de la direcció, així com els mecanismes de rendició de comptes i de participació de la comunitat en el centre.

PROJECTE DE DIRECCIÓ

 

 

  • Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

El Govern de Catalunya defineix el model lingüístic del sistema educatiu situant la llengua al centre de l’aprenentatge: com a instrument fonamental per al desenvolupament personal, social, acadèmic i professional de tots els alumnes, i com a garantia d’equitat i de cohesió social.

Un dels elements més rellevants de la preparació dels alumnes continua sent el domini del LLENGUATGE, l’instrument que ens permet comprendre la realitat, expressar el pensament i les emocions, raonar, crear, transmetre el coneixement i una determinada manera de veure i entendre el món, i relacionar-nos amb els altres. El domini de la competència comunicativa i lingüística, juntament amb les competències de tipus emocional i personal, és fonamental per desenvolupar tasques amb un alt component cognitiu i per activar l’esperit crític, argumentar, negociar i explicar el coneixement als altres i fer-ho en diferents llengües.

Projecte Lingüístic

 

  • Les NOFC (Normes d’Organització i Funcionament del Centre)

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre, que formen part del projecte educatiu, és el document que recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu.

Les normes d’organització i funcionament del centre és un document viu amb constant renovació a proposta de tots els sectors, per a la millora i compliment de la seva funció i són aprovades pel Claustre i presentades en Consell Escolar.

Les Normes d’Organització i Funcionament de Centre

 

  • El Projecte de Convivència

El Departament d’Educació planteja l’elaboració del Projecte de convivència com un instrument on es reflecteixen les accions que el centre docent desenvolupa per capacitar els alumnes i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

Els centres educatius del Servei d’Educació de Catalunya han de tenir implementat el Projecte de convivència en el marc del seu Projecte educatiu, i ha de reflectir les accions que el centre educatiu desenvolupi per capacitar tots els alumnes i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes.

Les accions que s’hi proposen poden ser abordades des de tres nivells diferents:

  • Valors i actituds,
  • Resolució de conflictes
  • El marc organitzatiu.

Projecte de Convivència i Èxit Educatiu de l’Escola Les Llisses

 

  • Carta de compromís educatiu

La carta de compromís educatiu és un document que té com a finalitat potenciar la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la corresponsabilitat entre els centres i les famílies en l’educació d’infants i joves.

Per tant, la carta ha de contribuir, entre altres, als objectius següents:

  • Compartir amb les famílies els principis i els continguts del projecte educatiu del centre i, si escau, els projectes educatius de l’entorn.
  • Millorar la informació i la comunicació entre el centre i les famílies.
  • Facilitar a les famílies l’exercici dels seus drets i el compliment dels deures.
  • Fomentar la convivència i el bon clima escolar.
  • Corresponsabilitzar el centre i la família en l’èxit acadèmic, personal i social dels alumnes i també en el compromís cívic dels infants i joves.

Cada centre elabora la seva carta de compromís educatiu de manera participativa entre els diferents membres de la comunitat escolar, especialment els professionals de l’educació i les famílies, segons els principis, criteris i valors del seu projecte educatiu.

Aquest document l’han de signar el pare, mare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i la direcció del centre educatiu públic o la persona titular del centre privat concertat en el moment de la matrícula.

Carta de compromís educatiu Escola Les Llisses