Matemàtiques OAOA

A l’escola hem començat a treballar les matemàtiques seguint les directrius del moviment OAOA que significa «otros algoritmos para las operaciones aritméticas».

El moviment OAOA engloba tots els aspectes que tenen a veure amb aquesta disciplina; numeració, càlcul, mesura, geometria, estadística, atzar i probabilitat, resolució de problemes,…

La metodologia es basa en :

– L’aprenentatge passa per tres fases: vivencial  i manipulativa, representació gràfica i finalment la representació simbòlica.

– Es parteix de la manipulació per tal de comprendre el concepte de quantitat, la relació entre els nombres… amb les regletes de Mª Antònia Canals, calculadora, panell numèric, rectes numèriques, jocs matemàtics, etc.

– Es plantegen situacions properes a l’alumnat, contextos reals…

– Se’ls convida a pensar oferint-los reptes que els porten a  reflexionar, buscar estratègies,  argumentar les seves respostes i a compartir-les.

 L’alumne/a és el protagonista del seu propi progrés, n’és conscient i s’hi implica més.

– Utilitza l’error com a font d’aprenentatge, per tal de reforçar el pensament crític i millorar l’autoestima.

– Potencia l’autonomia personal i treball cooperatiu.

 

MATÈMATICA MANIPULATIVA

Aprendre a través del joc, de forma significativa i donant sentit als aprenentatges. Aquesta eina pedagògica permet facilitar la comprensió de les matemàtiques als nostres alumnes i fer que la seva capacitat d’abstracció augmenti progressivament,l sense que gairebé se n’adonin.