Projectes Pla d’Impuls a la lectura

L’objectiu que ens proposem és el d’afavorir l’èxit escolar de tot l’alumnat. Per tal d’aconseguir-ho potenciarem, de manera sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum, la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels nostres alumnes, tenint en compte que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

La nostra organització facilitarà que diàriament s’organitzin trenta minuts de lectura que contemplin: aprendre a llegir, la lectura com a via d’accés a la informació i el gust per llegir.

Projecte Lexcit

Voluntaris del municipi fan de mentors de lectura a alumnes del centre, un mentor per alumne. A quest projecte es dedica una hora setmanal, els dijous de 16:30 a 17:30.

Projecte Padrins de Lectura

Des de fa uns quants anys, els alumnes de Cicle Superior apadrinen un alumne de Cicle Inicial. Cada divendres comparteixen mitja hora on es fan activitats relacionades amb la lectura: llegeixen contes a mitges, els padrins els porten contes… L’objectiu és crear un vincle i també estimular la lectura. Celebren el dia de la mona, s’escriuen notes, els més grans acompanyen als més menuts en festes de l’escola… A l’hora del pati es busquen… S’estimula el coneixement entre els alumnes, la bona relació i millor ambient.

Projecte Redissenyem la biblioteca escolar

S’ha creat una comissió de Biblioteca formada per mares voluntàries, la mestra responsable i una col·laboradors. L’objectiu és aconseguir ambientar la Biblioteca amb el personatge creat pels alumnes donant un caire més acollidor, dinamitzar amb activitats engrescadores, anar enregistrant els llibres al sistema e-pergam… en definitiva potenciar el gust per la lectura.