Projecte GEP: Aprendre llengües estrangeres a través de les matèries!

Generació Plurilingüe (GEP) és un programa d’innovació pedagògica impulsat pel Departament d’Educació, al qual la nostra escola hi està adherit.

Les accions del programa GEP s’orienten a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i a consolidar un projecte lingüístic plurilingüe propi que hem desplegat a través de l’Àmbit de Coneixement del Medi (Natural i Social) i l’Àmbit Artístic (Visual i Plàstica, Música i Dansa).

Diversifiquem estratègies de gestió del coneixement en Llengua estrangera, a les diferents àrees incorporem projectes, activitats i/o unitats AICLE (Aprenentatge Integrat de Contingut el Llengua Estrangera) a la programació, així com el ABP (Aprenentatge Basat en Projectes).

Per a més informació sobre el projecte GEP, podeu consultar la web del Depatament d’Educació.

ARTS AND SCIENCE IN ENGLISH

Aquest projecte té com a objectius la millora de resultats acadèmics i la utilització de l’anglès com a llengua vehicular en l’aprenentatge de les Àrees de plàstica, a Cicle Inicial, i Coneixement del Medi a Cicle Mitjà i Superior.

La metodologia esta basada en el mètode AICLE i en el treball basat en projectes, aquests mètodes consisteixen en un ensenyament centrat en l’alumne amb la cooperació del docent, flexible i facilitador atenent a tots els estils d’aprenentatge. És un aprenentatge més interactiu i autònom, enfocat a processos i tasques. Ús de múltiples recursos i materials, especialment les TIC. L’ABP és una metodologia d’aprenentatge actiu centrada en l’estudiant que consisteix a plantejar un problema real, un interrogant o una situació problematitzada que guia la investigació i per tant l’obtenció del coneixement.

PROJECTE DE SEGONA LLENGUA ESTRANGERA: FRANCÈS

Pla de qualitat i excel.lència que s’introdueix com a segona llengua estrangera al Cicle Superior. En relació directa amb la dimensió plurilingüe i intercultural, s’introdueix als alumnes del cicle superior de l’escola en una segona llengua estrangera; en el nostre cas; s’introdueix el francès de manera sistemàtica, significativa i reflexiva a aquells alumnes que no mostrin dificultats en les altres llengües. Es realitza una sessió a la setmana amb grups reduïts.