Projectes d’Escola Verda

Com a escola verda que som, volem cuidar el medi ambient. El Projecte d’Escola Verda és un compromís per innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, desde l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat. L’objectiu d’aquest projecte és la conscienciació de tota la comunitat educativa d’actuacions dirigides a disminuir, reduir, reciclar i reutilitzar.

Cada classe té uns delegats/es verds/es que es troben periòdicament per tracatar temes ecològics de l’escola.

Participem en el projecte “Oliklak“, amb la Cooperativa APINDEP, que promou el foment de la recollida de l’oli de cuina. Podeu trobar més informació AQUÍ.

Participem al projecte APILO XII, disposem d’un gran contenidor al vestíbul de secretaria, on els alumnes poden dipositar les piles i bateries gastades. Podeu trobar més informació AQUÍ.

Fomentem l’ús d’embolcalls que respectin el medi ambient en els esmorzars i en els àpats de les sortides escolars.

Al llarg de l’escolarització realitzem diferents tallers de reciclatge.

PROJECTE APADRINAMENT RECICLATGE

Els alumnes de 4t ensenyen com funciona el reciclatge als alumnes d’Educació Infantil. Els expliquen quines accions cal fer per tenir un medi sostenible i els acompanyen a buidar les papereres de l’aula als contenidors que corresponen.

PROJECTE ALIMENTACIÓ SALUDABLE

Menjar sa i variat és un hàbit que també aprenem a l’escola: tots els dimecres del curs, els nostres alumnes mengen fruita per esmorzar. D’aquesta manera, es fomenta l’alimentació saludable. Podem portar fruita de temporada o fruita seca; l’important és introduir aquest hàbit en l’esmorzar!

Cada setmana fem un recompte dels nens i nenes que han esmorzat fruita i el grup guanyador, com a reconeixement, es queda amb la nostra mascota, la poma, durant tota la setmana a la classe.

Al llarg de l’escolarització realitzem diferents tallers relacionats amb l’alimentació saluable.