Projecte Emocions

A la nostra escola dediquem una sessió setmanal al treball dels continguts emocionals curricular. Aquest projecte s’inicia a Educació Infantil i es continua al llarg de tota la primària.

A través de l’explicació de contes, la realització de calendaris emocionals, lectures, curtmetratges, etc. els alumnes van reconeixent i expressant les seves emocions, compartint els seus punts de vista i reflexions, tot aprenent a fer-ne una gestió positiva. Incidim en diferents aspectes (l’autoestima, la resolució positiva dels conflictes, l’empatia, les conductes pro-socials…) en funció del seu moment evolutiu i aprofundim en aquells aspectes que cada grup particular necessita més treballar, tot desenvolupant dinàmiques concretes que acompanyin aquest procés.

Paral·lelament a aquest treball més formal, els mestres aprofitem les vivències personals del dia a dia a l’escola per abordar l’aflorament d’emocions, tot prioritzant la gestió d’aquestes quan és necessari.