Projecte Artístic

La formació integral de les persones passa també per l’Educació artística, que és un dels pilars que sostenen el nostre projecte educatiu. Es treballa coordinadament des de les àrees de plàstica, música i educació física.

Algunes de les activitats que realitzem són DANSES TÍPIQUES per la festa de la Castanyada , el CONCERT DE NADAL, el  projecte CREA, el projecte “FEM DANSA”, el projecte CANTÀNIA i el BALL DE FI DE CURS.

Cada nivell prepara una DANSA TÍPICA que comparteix amb la resta de companys el dia de la festa de la Castanyada. Tot l’alumnat de l’escola participa  en un concert de Nadal, de nivell. Aquest és el 2n any que es tira endavant el Projecte CREA, un projecte subvencionat per la Mancomunitat de la Vall del Tenes on s’aconsegueix que tot l’alumnat tingui l’oportunitat d’accedir a la formació d’instruments musicals. Quant al projecte “FEM DANSA”, també és el segon any que es porta a terme. Es fa a Educació Infantil 5 anys i consisteix en preparar una dansa que es ballarà conjuntament amb altres escoles que participen del projecte. El Projecte CANTÀNIA és un projecte en el qual hi participen escoles de Catalunya, de resta d’Espanya i d’altres països d’Europa.

Voleu conèixer què és el Projecte Cantània? Cantània és una activitat participativa en la que s’inscriuen escoles (cicle mitjà i superior) de Catalunya. Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat. Les escoles treballen una cantata de nova creació al llarg de tot l’any, amb 3 sessions de formació obligatòries per als mestres. Finalment la interpretaran a l’escenari. És un acte que, per les seves característiques globals, es converteix en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Per a més informació cliqueu damunt de la imatge:

I per acabar, es realitza el BALL DE FI DE CURS, on cada nivell prepara una coreografia i que compateix amb la resta de companys.

No podem oblidar la part artística més plàstica, que molt sovint va relacionada amb la musical, però que cada nivell estudia artistes i tècniques concretes.