Projecte Aprenentatge Basat en Projectes

Des de P3 comencem a treballar per projectes. Quan comencen un projecte nou tots ens posem en funcionament: què sabem, què volem saber, on podem trobar la informació, qui ens pot ajudar, … Si es pot, acabem fent una sortida relacionada amb les nostres descobertes.

Aquesta metodologia es basa en oferir canals que puguin ajudar als nens i nenes a pensar per ells mateixos, a investigar, a aprendre dels seus errors i dels seus encerts i d’aquesta manera també aprendre a ser crítics. Aquests projectes tenen aplicació en el món real més enllà de l’aula i busquen crear una educació interdisciplinària amb un significat.

El/la mestre/a guia l’alumnat en la seva descoberta. Estimula els infants i propicia situacions d’aprenentatge que permeten a l’alumnat avançar i enriquir-se. Proporciona els recursos necessàris perquè siguin ells els que construeixin de manera autònoma els propis aprenentatges.