VAGA EDUCACIÓ 11 FEBRER

Benvolgudes famílies,

Us comuniquem que el proper dimecres 11 de febrer hi ha convocada vaga d’educació. Els principals sindicats de l’educació -USTEC-STEs (IAC), ASPEPC-sps, CCOO, CGT i UGT- han convocat a la vaga tot el personal docent, així com professionals d’atenció educativa, d’educació especial, d’integració social, d’educació infantil, fisioterapeutes i logopedes.

A l’escola el seguiment de la vaga és majoritari el que impedirà dur a terme l’activitat lectiva amb normalitat. Els serveis mínims dictats pel departament estan garantits.

L’empresa que gestiona el servei de menjador informa: que, amb motiu de la vaga convocada per al dimecres 11 de febrer de 2026, s’han establert els serveis mínims pel que fa a l’espai del migdia i al servei de menjador escolar.

El Departament d’Empresa i Treball ha publicat aquest dimarts l’ordre de serveis mínims per a la vaga de dimecres:

  • Als centres d’educació infantil, primària i secundària (entre 3 i 16 anys), caldrà que hi hagi un docent per cada tres aules

L’ordre de serveis mínims també preveu que cada centre disposi d’una persona de l’equip directiu.

Pel que fa al personal dels serveis de monitoratge de menjador, del servei de cuina, del servei d’acollida, del servei d’extraescolars i del servei d’atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials, s’estableixen uns serveis mínims del 50%.

Podeu llegir la carta informativa aquí.

Equip directiu de l’Escola La Vila

La Mona Lisa del segle XXI a 5è de Primària

A 5è de Primària hem treballat a Treball Globalitzat el “pas del temps”, on hem conegut la figura del geni Leonardo da Vinci, la seva vida i algunes de les seves obres i invents, fet que ens ha ajudat a entendre com s’organitza la història al llarg del temps.

En l’àrea d’art, ens hem centrat en La Gioconda, una de les seves obres més conegudes. Els nens i nenes de 5è ha planificat el seu treball a partir d’un esbós i ha creat la seva pròpia versió de la Mona Lisa del segle XXI, adaptant-la al món actual.

Ha estat una activitat molt motivadora que ha combinat història, art i creativitat, amb resultats molt originals.

Podeu veure les fotografies aquí.

CARNAVAL 2026 A LA VILA

JA HA ARRIBAT LA REINA CARNESTOLTES A L’ESCOLA!

Enguany, la mainada de 6è ens han preparat unes consignes ben divertides per celebrar el Carnaval a l’escola!

Les consignes són:

  • Dilluns 9 de febrer: Amb pijama hem de venir com si anéssim a dormir.
  • Dimarts 10 de febrer: En “rapers” ens convertirem, amb gorres, caputxes i collarets vindrem.
  • Dijous 12 de febrer: Al matí, farem un canvi d’edat, podrem venir d’adult de vell o de nounat. I a la tarda… TOTHOM QUE VULGUI DISFRESSAT!

Totes les comunitats, el dijous al matí, farem una sortida pels voltants de l’escola. A la tarda celebrarem el dijous gras amb una festa de carnaval al pati, amb coca i la visita d’una carrossa per animar-nos la tarda. I a partir de les 16h, no marxeu! Tindrem tallers i activitats a càrrec de l’AMPA i la Comissió de 5è.

BON CARNAVAL A TOTHOM!

(us demanem que eviteu màscares que cobreixin la cara o disfresses amb connotacions violentes)

TROBADA DE FAMÍLIES A i3

Aquest dilluns, 2 de febrer, a la tarda, les famílies van tenir l’oportunitat d’entrar a les aules d’i3 i jugar amb les propostes de les aules per veure com es treballa. Un cop acabes les activitats, ens vam reunir en rotllana  per comentar dubtes i els vàrem explicar com ens organitzem, com observem l’evolució dels aprenentatges, com intervenim en les activitats… (podeu veure les imatges clicant a la imatge i introduint la contrasenya o entrant a la carpeta compartida d’aula)

Va ser una tarda molt interessant i agraïda tan per part de les famílies assistents com per a l’escola.

LA DENTISTA ENS VISITA

La doctora dentista ha vingut a l’escola per fer-nos una revisió dental.

Ha mirat que no tinguem càries i que les dents estiguin creixent bé.

Després ens hem ajuntat tots en una aula i ens ha explicat coses molt interessants per tenir cura de la nostra boca:  

  • És molt important no menjar aliments ensucrats.
  • Ens hem de raspallar després dels àpats.
  • Primer passem el fil dental.
  • Després raspallem totes les dents i la geniva amb pasta.
  • Finalment escopim i sense esbandir amb aigua.

 

Explosió d’hormones a 6è

L’adolescència a 6è

Durant el primer trimestre, l’alumnat de 6è ha treballat l’adolescència a les sessions de TG. Els nois i noies han pres consciència que l’adolescència és una etapa de canvis importants, tant a nivell físic com social i psicològic, que s’inicien amb la pubertat. Les hormones són les responsables d’aquests canvis.

Com que es tracta d’una etapa de molts canvis, l’alimentació hi té un paper clau; per aquest motiu, s’ha treballat la piràmide alimentària.

Ha estat un TG molt enriquidor, ja que ha ajudat l’alumnat a comprendre millor els canvis que comencen a produir-se en el seu cos.

Per finalitzar aquest TG, s’ha convidat les famílies a assistir a la darrera sessió del tema, on han pogut acompanyar l’alumnat i gaudir dels role-playing que han preparat.

Missió H2O

A la classe estem treballant el tema de l’aigua i aquesta setmana hem tingut una visita molt especial. Han vingut a l’escola a fer-nos un taller sobre l’aigua i ens ha agradat molt!

Durant el taller teníem una missió: descobrir d’on surt l’aigua de l’aixeta. Hem descobert i treballat el cicle urbà de l’aigua: d’on ve l’aigua que fem servir cada dia, com arriba a casa nostra i què passa quan ja l’hem utilitzada. Ho hem après fent experiments, observant i participant tots junts.

Hem après moltes coses noves i hem entès com és d’important cuidar l’aigua i no malgastar-la. Ens ho hem passat molt bé i hem après molt!  Per veure les fotos podeu  clicar  aquí.

A 3r TREBALLEM LA NOSTRA COMARCA

Fa unes setmanes que a 3r estem treballant la nostra comarca, el Baix Empordà. Fins ara hem descobert alguns elements històrics de diferents èpoques que hi trobem (el Castell de Montgrí, el poblat ibèric de Castell, el Dolmen de Romanyà, etc.). També hem vist diferents relleus del Baix Empordà, alguns els coneixíem més i d’altres ha sigut ben divertit poder-los col·locar en un mapa.

Aquests últims dies hem pogut comprovar que, elements de la natura del Baix Empordà, estan al nostre pati! Quina sort que tenim! Així que aprofitant la flora d’un entorn tan proper, hem sortit a fora per poder veure-la i analitzar-la de ben a prop.

Com ho hem fet? Primer hem parlat dels arbres que tenim el pati i hem arribat a la conclusió que tenim alzines i pins. Hem sortit a mirar la diferència entre els dos arbres, a dibuixar-los a la llibreta, els hem tocat, hem mirat com són les fulles, els fruits, etc. Ens hem convertit en uns bons exploradors.

Estem immersos en la nostra comarca i, tot i que ens queda molt recorregut, estem aprenent molt!!!

 

 

 

Continuem el viatge per la nostra comarca!

Dia escolar de la no violència i la Pau amb els alumnes de 2n i 3r

Aquest divendres 30 de gener es celebra el “dia escolar de la no-violència i la Pau”. Enguany els alumnes de 2n i 3r ho hem celebrat conjuntament amb les escoles de Palamós: Vedruna centre, Vedruna Xaloc i Vila-romà. La trobada ha sigut al pavelló municipal d’esports de la nostra vila on hem ballat i cantat músiques i cançons relacionades amb la diada. Els i les alumnes de 2n hem cantat la cançó Podries, poema de Joana Raspall i música de Roba estesa. Els cursos de 3r hem ballat una Tarantella napolitana molt alegre i divertida. Aquesta dansa és originària de Nàpols ( Itàlia ) i, per tant, el continent Europeu. Un continent amb molts països i llengües diferents. Amb la nostra dansa hem volgut celebrar la diversitat i mostrar que, junts, podem viure en harmonia i amb alegria.

Per finalitzar la trobada hem ballat plegats la cançó ‘Rock and Roll’, dels Catarres, que han après tots alumnes de 2n i de 3r.

Les mestres de música hem preparat amb molta il·lusió aquesta trobada i hem gaudit molt veient als nostres infants ballant i cantant en una dia com aquest.

A les carpetes del drive de cada nivell podreu veure les fotografies i vídeos de la jornada.