Estratègia digital – Diagnosi

L’objectiu de la diagnosi és trobar aquells punts forts que el centre ja està fent correctament sobre l’ús de les tecnologies digitals i, també, trobar aquells aspectes que el centre ha de millorar.

A continuació us mostrem la informació detallada sobre les competències digitals a l’escola Joan Perucho a partir de l’opinió de diferents sectors de la nostra comunitat educativa: famílies, alumnat, i docents. La informació ha estat recopilada mitjançant enquestes durant el primer trimestre del curs 2022-2023.

Podeu consultar la informació tècnica de les enquestes emprades i les respostes agregades en els següents enllaços:

A continuació podeu consultar el resum dels punts forts i punts febles detectats en la diagnosi:

PUNTS FORTS PUNTS FEBLES
Famílies
  • La majoria disposen d’algun dispositiu (ordinador portàtil, tauletes o mòbil).
  • La majoria utilitzen xarxes socials (sobretot Instagram i Facebook).
  • La majoria valoren positivament el sistema d’informació digital i d’avisos de l’escola, sobretot el web i l’email.
  • La majoria valora positivament el web de l’escola (sistema d’avisos de publicacions, informació continguda, etc.).
  • La majoria coneix l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle Eix, consideren que és fàcil ajudar en les tasques i valoren que és un treball adient (amb supervisió adulta).
  • Una mica més de la meitat de les famílies consultades valoren que els cal formació sobre l’entorn virtual d’aprenentatge Moodle Eix.
  • Dos terços aproximadament de les famílies consultades valoren que els calen espais de formació sobre l’acompanyament digital dels fills i de les filles.
Alumnat
  • La majoria valora que l’escola es disposa dels dispositius digitals necessaris, connexió a Internet satisfactòria i assistència tècnica efectiva.
  • La majoria valora que les activitats amb tecnologies digitals són més motivadores.
  • La majoria afirma que han après a l’escola a actuar de manera segura a Internet, i a actuar-hi de manera responsable i respectuosa.
  • Dos terços aproximadament afirmen que han après a comprovar si la informació a Internet és fiable i precisa.
  • Poc menys de la meitat valora que no es tracten els avantatges i desavantatges de l’ús de les noves tecnologies.
  • Poc menys de la meitat valora que no es realitzen prou activitats amb tecnologies digitals.
  • Dos terços de l’alumnat consultat valoren que no s’utilitzen prou tecnologies digitals per treballar en grup.
Mestres
  • La majoria coneixen i saben utilitzar els ordinadors, els serveis d’Internet i el programari per tractament de la informació escrita, de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment, i fer presentacions de continguts.
  • La majoria incorpora l’ús de les tecnologies digitals de manera integrada en les activitats d’aprenentatge.
  • La majoria dissenya activitats d’aprenentatge que tenen en compte l’ús de les tecnologies digitals.
  • La majoria utilitza les tecnologies digitals per augmentar la motivació i facilitar l’aprenentatge amb alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE).
  • En general es vetlla perquè l’alumnat faci un ús responsable de les tecnologies digitals del centre i apliqui les normes d’utilització.
  • En general s’utilitzen tecnologies digitals per comunicar-se amb les famílies i per coordinar-se amb altres docents.
  • La majoria realitzen activitats didàctiques relacionades amb l’ètica i el civisme digital.
  • No es coneix prou el funcionament de programari per al tractament de la informació numèrica (fulls de càlcul).
  • Pocs mestres participen en xarxes educatives en entorns digitals.
  • Pocs mestres participen en projectes d’innovació basats en l’ús educatiu de les tecnologies digitals.
  • La meitat dels i de les mestres participen en formacions permanents en l’àmbit de la competència digital.

Cliqueu en les següents imatges per accedir a les altres parts de l’estratègia digital: