ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE (EDC)

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

• Assoliment de la competència digital.
  • Planificació estratègica i organització.
  • Metodologies didàctiques i innovació.
  • Inclusió digital i de gènere.
  • Seguretat i protecció de dades.

El document d’EDC es divideix en dues parts diferenciades però complementàries: l’estratègia i la cultura digital. La part estratègica és com volem que acabi sent el centre i com aconseguir-ho, on volem anar?, i la part de cultura digital són els plans, procediments, protocols, normatives, serveis i acords que el centre ja utilitza, que estem fent?

Cliqueu els següents botons per accedir a cadascuna de les parts i ampliar la informació:

Té com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

Cliqueu en el següent enllaç per accedir al web oficial:  https://educacio.gencat.cat/ca/departament/linies-estrategiques/pla-educacio-digital/

En el Projecte Educatiu del Centre es descriu la contextualització general de l’escola. Sobre la tecnologia digital cal tenir en compte que en els darrers cursos, l’escola ha estat actualitzant diversos equipaments digitals:

• Actualització dels ordinadors de sobretaula de l’aula d’ordinadors.
  • Ampliació i actualització dels ordinadors portàtils per a l’alumnat, disponibles de manera compartida per a tots els grups d’educació infantil i primària.
  • Adquisició de tauletes per a l’alumnat, disponibles de manera compartida per a tots els grups de l’escola.
  • Ampliació de panells tàctils per a l’aula, disponibles de manera compartida per a tots els grups de l’escola.
  • Dotació d’ordinadors portàtils per a l’ús personal dels i de les mestres, en el marc de les accions planificades en el Pla d’Educació Digital de Catalunya.
  • Dotació d’ordinadors portàtils per a ús l’ús personal de l’alumnat de 5è i de 6è d’educació primària, en el marc de les accions planificades en el Pla d’Educació Digital de Catalunya.
  • Posada en marxa i manteniment del Moodle Eix de l’escola.

Durant el curs 2022/2023 tot el claustre ha realitzat la formació interna de centre “Estratègia Digital de Centre”.