Cultura digital – Comunicació amb la comunitat educativa

A continuació us presentem les estratègies de comunicació de l’escola: com ens comuniquem amb les famílies, l’alumnat i les entitats externes.

L’escola custodia la informació de contacte de les famílies (telèfons i correus electrònics) presentada en el moment de la inscripció de l’alumnat al centre, i vetlla per la seva confidencialitat. Si es produeixen modificacions en els contactes, la família té el deure de comunicar-ho a la secretaria de l’escola per a realitzar els canvis necessaris.

Objectius de l’estratègia de comunicació digital de l’escola:

• Donar a conèixer les activitats que duen a terme els membres de la comunitat educativa, informacions administratives i organitzatives, i altres informacions d’interès relacionades amb l’educació dels infants.
  • Facilitar canals bidireccionals de comunicació amb les famílies i les entitats externes que es puguin utilitzar en dispositius diversos (dispositius mòbils i ordinadors).
  • Proporcionar als i a les mestres canals de comunicació que facilitin el treball en xarxa i que no estiguin condicionats per la presencialitat.
  • Reduir la utilització del paper i del servei d’impressió en les comunicacions.
  • Vetllar per la protecció de les dades personals de l’alumnat i dels seus contactes.

Canals de comunicació:

Canal de comunicació Comunicació interna Comunicació amb les famílies Comunicació amb les entitats externes

Telèfon: 977 180 003

Responsable de l’atenció: Equip directiu.

Horari d’atenció: Dilluns a divendres, de 9 a 12:30 h i de 15 a 16:30 h.

Correu electrònic del domini xtec.cat (Departament d’Educació):

escolajoanperucho@xtec.cat e3005297@xtec.cat

Canal preferent per a la comunicació amb el Departament d’Educació.

Responsable de l’atenció: Equip directiu.

Horari d’atenció: Dilluns a divendres, de 9 a 16:30 h.

Correus electrònics del domini escolajoanperucho.com

Cada mestre disposa d’un correu electrònic personalitzat (inicial nom + 1r cognom@escolajoanperucho.com)

Horari d’atenció: Dilluns a divendres, de 9 a 16:30 h.

L’equip directiu disposa d’un correu electrònic institucional:

• direccio@escolajoanperucho.com
  • cap.estudis@escolajoanperucho.com
  • secretaria@escolajoanperucho.com

Logo Dinantia

Plataforma de comunicació Dinantia

Cada família disposa d’una safata d’entrada per cada contacte (correu electrònic) que s’hagi comunicat a l’escola. El servei de comunicació permet:

• Enviar i rebre missatges.
  • Adjuntar arxius digitals en els missatges.
  • Signar digitalment autoritzacions (de sortides escolars, per exemple).
  • Respondre preguntes.
  • Realitzar pagaments amb targeta bancària.

Les famílies poden enviar missatges a:

• Tutor/a i mestres de l’alumne/a.
  • Direcció de l’escola.
  • Responsable de l’AFA de l’escola.
  • Coordinador/a del menjador escolar.
  • Es pot respondre a l’emissor de qualsevol missatge rebut.

Els i les mestres poden enviar missatges als contactes de l’alumnat del grup o grups que té assignat.

L’equip directiu pot enviar missatges als contactes de l’alumnat de tots els nivells de l’escola.

Google Meet - Online Video Calls, Meetings and Conferencing

Google Meet des dels comptes de mestres i de l’equip directiu del domini escolajoanperucho.com

Realització de videoreunions: entrevistes, reunions de treball, formacions, etc.
WhatsApp - Wikipedia, la enciclopedia libre

Grup de mestres en l’aplicació de missatgeria instantània WhatsApp

Grup que permet missatges bidireccionals de tots els i les membres del grup, per a la comunicació d’informacions urgents, avisos o recordatoris.
Qué es Telegram? - Planeta Fácil

Canal “Escola Joan Perucho” en l’aplicació de missatgeria instantània Telegram

Canal de subscripció voluntària de les famílies on mitjançant un Bot es publiquen automàticament mitjançant els articles del mur del web de l’escola (Nodes).

Moodle Eix de l’escola Joan Perucho

L’Entorn Virtual d’Aprenentatge Moodle Eix permet la comunicació dels i de les mestres amb l’alumnat i les famílies de diferents maneres:

• La utilització del servei de missatgeria de l’alumne/a amb el mestre per a plantejar qüestions i dubtes sobre les tasques acordades.
  • La realització de feedbacks per part dels i de les mestres a les tasques i els treballs de l’alumnat.
  • La participació de l’alumnat en fòrums, amb debats o discussions de temes diversos relacionats amb el treball escolar.

Cliqueu en les següents imatges per accedir a les altres parts de la cultura digital: