5è i 6è fan una sortida al Museu de les Matemàtiques!

El darrer divendres 23 de febrer, 5è i 6è vam anar de sortida al Museu de les Matemàtiques de Cornellà de Llobregat.

Ben d’hora vam pujar a l’autocar perquè ens portés al Parc Can Mercader on està ubicat el museu. Una vegada allà, vam esmorzar per agafar forces i fer les activitats.

La primera activitat va ser la realització d’una gimcana matemàtica. Ens vam dividir en petits grups per tal de resoldre diferents enigmes matemàtics a través de l’entorn i aconseguir obrir una capsa. La clau per obrir-la era la cooperació, tots els grups havíem de treballar per obtenir un codi i així ho vam fer. Finalment, amb la cooperació de tots i totes vam obrir la capsa que contenia uns patrons geomètrics per dur a terme diferents creacions. Ens ho vam passar molt bé!

La segona activitat va ser la visita al Museu. Vam fer un recorregut per diferents sales on vam poder experimentar lliurement els diferents reptes i materials. La primera sala va ser la de geometria, corbes i poliedres on vam experimentar amb polígons, arcs, anelles, entre d’altres. La segona sala va ser la de miralls i il·lusions òptiques, ens va agradar moltíssim perquè vam poder experimentar creant simetries, adonant-nos de les diferents perspectives… També vam anar a la sala de combinatòria i enrajolats on vam crear el pont de Leonardo i vam assolir diferents reptes. Després vam accedir a la sala d’estadística i probabilitat. L’activitat que ens va agradar més d’aquesta sala va ser ”Saps comptar 6 segons?”, ja que havíem de posar a prova la nostra percepció de la durada de 6 segons clicant un aparell en el moment que creguéssim que havia passat aquest temps. Per acabar, vam descobrir la sala de càlcul on vam poder jugar a diferents jocs matemàtics com el ”Qui és qui?” de fraccions.

Tot seguit vam anar a una zona molt tranquil·la del parc a dinar i poc després vam pujar a l’autocar per tornar a l’escola. Va ser un gran dia!

En clicar aquí, s’obrirà una finestra nova. Hauràs d’introduir la contrasenya que t’ha facilitat l’escola.