5è fa la ruta literària Joan Perucho

La tarda d’aquest dijous 19 d’octubre hem anat a fer la ruta literària de Joan Perucho pels diferents carrers i places d’Albinyana. Aquesta, ens ha ajudat a estructurar els sabers treballats sobre Joan Perucho a la situació d’aprenentatge que estem realitzant a l’àrea de Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural.

Il·lustració de l’Ajuntament d’Albinyana.

Hem començat sortint des de l’escola, on hem recordat que va canviar de nom en 1995 per tal de reconèixer la figura d’aquest gran escriptor.

Després, ens hem endinsat als carrerons del centre del poble fins a arribar a la plaça de Sant Antoni on hem pogut observar les vistes del campanar que descrivia Joan Perucho. També ens hem apropat a l’església de Sant Bartomeu.

La següent parada ha estat el camí de la Davallada i la Canal. Des de la part més alta del poble, hem pogut observar la serra de la Papiola tot escoltant un fragment extret d’Els fantasmes d’Albinyana de Joan Perucho.

Per seguir la ruta hem visitat Ca La Tereseta, una casa del carrer Bonastre on es va trobar enmig d’unes bigues un diari d’un soldat reialista anomenat Josep Nin ”Xaconin”.

Tot seguit, ens hem apropat a la Plaça Major on hem pogut fer un retrocés al passat i imaginar-nos la plaça plena de canalla tal com descrivia Joan Perucho al seu poema Nens al carrer d’Albinyana. També hem vist l’Ajuntament i hem recordat tots els actes que realitzen per mantenir viu el seu record com el concurs literari, el festival de poesia, la ruta literària, la publicació de llibres, entre d’altres.

Per acabar hem pogut veure ”Cal Groc”, el gran casalot que va adquirir Joan Perucho i el seu hort. Hem recordat la gran amistat que va tenir amb Apel·les Fenosa.

Ha estat una sortida molt enriquidora, on hem pogut veure els diferents racons que eren significatius per a Joan Perucho i relacionar tot allò que hem investigat aquests dies a l’aula.

Si cliqueu aquí podeu accedir a algunes fotografies que hem fet durant la sortida (s’obrirà una nova finestra on haureu d’introduir la contrasenya que us ha proporcionat l’escola).