Quins efectes provoquen els videojocs en les funcions cognitives de l’alumnat?

Activen els neurotransmissors encarregats de l’atenció, l’aprenentatge i la memòria.

Llavors, si l’atenció, la memòria i l’aprenentatge es posen en marxa, quin problema hi ha?

La qüestió està en el fet que aquests neurotransmissors activen també el desig de repetir l’acció que ens ha portat a la recompensa i quan aquest desig es descontrola s’arriba a l’addicció.

– El cervell dels nens i de les nenes sap el que més plaer li produeix.
– Sap diferenciar la quantitat d’estímuls/recompenses que obté quan juga de quan està a classe fent, per exemple, una suma portant-ne.

– Resultat: no es pot competir contra això i l’escola perd significativitat.

L’aprenentatge, memòria i l’atenció que s’aconsegueix jugant difícilment es podrà assolir en situacions quotidianes i a l’escola.

Conclusió: l’alumnat s’avorrirà de manera soporífera!

En un altre article parlarem de la influència que pot tenir, per exemple, amb l’agressivitat, comportament, etc.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *