Projecte “Suport Conductual Positiu”

ELS NOSTRES PRINCIPIS I EL SUPORT CONDUCTUAL

    • Convivència, tolerància, diàleg, respecte, solidaritat…
    • Educació de les emocions i els sentiments: gestió dels conflictes.
    • Respecte i conservació de l’entorn.
    • Responsabilitat, esforç i autonomia.
    • Cooperació i treball en equip.

OBJECTIUS

    • Dissenyar expectatives socials positives per aconseguir un entorn d’aprenentatge efectiu.
    • Aconseguir una bona convivència, educant en els valors i les emocions.
    • Augmentar l’autonomia personal dels nostres alumnes.
    • Millorar els resultats educatius.
    • Implicar les famílies, l’entorn, les institucions… en el procés.

EXPECTATIVES I SUBEXPECTATIVES PROPOSADES PER AQUEST CURS

    • Expectativa: Em comunico bé.
      • Subexpectatives: Demano bé les coses, demano ajuda, escolto la mestra i els companys i companyes, parlo correctament i sense cridar i espero el meu torn.
    • Expectativa: Em valoro a mi mateix i als altres.
      • Subexpectatives: Sóc amable, comparteixo el material i l’espai, respecto el treball i les idees dels altres i ajudo els acompanys.
    • Expectativa: M’esforço i aprenc.
      • Subexpectatives: Faig bé la feina, participo, segueixo les instruccions..
    • Expectativa: Respecto l’entorn.
      • Subexpectatives: Tinc cura del material i l’endreço, tinc cura del mobiliari i les instal.lacions, mantinc l’espai net.

COM HO FEM?

    • Modelatge per part del mestre/ la mestra.
    • Rol playing per part dels alumnes.
    • Pràctica durant tot l’horari escolar.
    • Pre correcció en contextos naturals.
    • Supervisió directa per part de tota la comunitat educativa.