Què és l’AMPA?

• És la forma més efectiva que tenim les mares i pares de l’escola per organitzar-nos dins del Centre Escolar.
  • És una entitat sense afany de lucre reconeguda legalment per la Generalitat.
  • Serveix per desenvolupar una plataforma oberta a la participació i reivindicació de tots els aspectes referents a l’educació, per tal d’ aconseguir junt amb els mestres, la millor formació dels nostres fills.
  • La Junta directiva de l’ AMPA està formada per un president, un tresorer, un secretari i els vocals que s’ encarreguen de gestionar els recursos econòmics que aporten els socis i de dur a terme les activitats aprovades per l’ assemblea.

Quina función tenim?

1. Donem suport a pares i mares, mestres i alumnes i també als òrgans de govern del centre i contribuïm a la millora de la qualitat de l’ ensenyament dels alumnes.
  2. Promovem la participació dels pares a la comunitat educativa potenciant la seva implicació en el funcionament del centre.
  3. Som un espai de reflexió que permet als pares i mares pensar i opinar sobre el funcionament quotidià de l’ escola i sobre els temes educatius d’ abast general.
  4. Som el principal interlocutor que tenen els mestres i els equips directius per tractar els temes que afecten a tot el col·lectiu de famílies del centre.
  5. Orientem als pares en l’exercici del seus drets i obligacions com a membres d’un CEIP sostingut amb fons públics.
  6. Participem en la pressa de decisions i en el govern del centre mitjançant un representant al Consell Escolar.
  7. Administrem els recursos que aporten els associats.

Quina funció té l’assemblea?

• Rebre informes de la Junta Directiva i d’ altres òrgans escollits.
  • Debatre i aprovar el pla d’ actuació i pressupost de l’ associació.
  • Debatre i votar, si cal, esmenes als estatuts de l’ associació.
  • Debatre i votar temes d’ objectius i estructura de la pròpia associació.
  • Triar (o renovar) als membres de la Junta.

Per que és important que les famílies participem en el Consell Escolar?

Els professionals dels centres i les famílies tenim un objectiu comú: l’èxit educatiu dels fills. Les decisions que es prenen al Consell Escolar són decisives pel funcionament i la millora del centre i, per tant, per a l’èxit educatiu de tots els nens i nenes. Per això, la nostra participació i implicació  en les eleccions al Consell Escolar és tan important.

Quan participem en les elecciones, donem suport al nostre candidat i deleguem en la seva veu i representació. És així com fem arribar les nostres opinions i aportacions.

Les eleccions es convoquen cada dos anys per canviar una part del representants i al cap de dos anys, els següents membres. D’aquesta manera cada membre por ser representant durant quatre anys.

Com podeu participar en les eleccions del consell escolar?

En les elecciones, les famílies hi podem participar de des maneres diferents:

• Presentant-nos com a candidats per representar els pares i mares al consell escolar.
  • Participant el dia que el centre convoqui les eleccions votant els candidats que considerem més representatius.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *