Decàleg per a grups de missatgeria escolars

La comunicació ha esdevingut un dels eixos que articula la societat, la descriu i la interpreta. Per això, mai no ha estat fàcil comunicar-nos, destriar entre informacions i opinions, discernir entre allò que és cert i allò que és fals o desempallegar-nos dels nostres prejudicis i suposicions inicials a l’hora de seleccionar o interpretar la informació.

Les aplicacions de missatgeria poden facilitar la comunicació i la coordinació entre les famílies, donant suport i acompanyant la vida escolar dels fills i les filles d’una manera activa. Però, en el context actual de pandèmia, resulta més necessari que mai reflexionar sobre la missatgeria que es genera en grups escolars, pel que fa a la procedència i les implicacions que poden tenir missatges determinats.

Els grups de missatgeria no haurien d’interferir en la tasca educativa que desenvolupa l’escola. Així, s’ha d’intentar crear un ambient que afavoreixi que tots els membres puguin participar sense sentir-se pressionats. En aquest sentit, la funció de les persones administradores és fonamental per gestionar i garantir la qualitat dels missatges, la rellevància de la informació i el to adequat en les intervencions.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>