AFA

Qui som?

L’AFA de l’Escola Charles Darwin és una associació sense ànim de lucre, formada per pares, mares i tutors/es d’alumnes de l’escola que volem contribuir a millorar la qualitat del centre educatiu oferint uns serveis orientats a tots els infants.

És un espai que ofereix a totes les famílies una oportunitat única per participar de la vida de la nostra escola i de l’educació de qualitat que reben els/les nostres fills i filles.

Què fem?

El nostre principal objectiu és millorar la qualitat educativa del centre per tal que sigui el màxim de profitosa per a tots els infants. Amb més detall  ens ocupem de

• Gestió del servei d’acollida de matí i tarda
  • Coordinació i Gestió d’un gran nombre d’activitats extraescolars
  • Col·laboració amb l’equip docent en les activitats programades durant el curs escolar.
  • Atenem i canalitzem les iniciatives o inquietuds que les famílies poden tenir en aspectes relacionats amb l’escola i els serveis que l’AFA ofereix
  • Formem part del Consell Escolar del centre. Aquest té com a principal objectiu vetllar pel bon funcionament i organització del centre
  • Assistim als plenaris AFA que convoca l’Ajuntament
  • Participem al Mercat de Joguines de segona mà i a la Mostra d’entitats de la Fira Avícola
  • Gestionem els canals de comunicació de l’AFA (web, grups de difusió de WhatsApp, Dinantia AFA)
  • Aportem finançament a l’escola per tal de poder portar dur a terme millores o iniciatives que aportin valor al dia a dia dels infants
  • Gestionem tots els tràmits administratius que comporta ser una associació sense ànim de lucre
  • Administrem i gestionem les aportacions econòmiques que fan els socis
  • Sol·licitem, executem i justifiquem les subvencions que rebem de l’Ajuntament del Prat de Llobregat tant per desenvolupar projectes educatius com esportius. A més cerquem altres convocatòries d’ajuts que ens ajudin a finançar les despeses de l’AFA.
  • Disposem d’una colla gegants dinamitzada per nens/es de l’escola i les seves famílies

Com ens organitzem?

Per tal de poder materialitzar els nostres objectius ens organitzem de la següent manera:

Assemblea General

L’Assemblea General de l’organització és l’òrgan sobirà format per mares, pares i tutors/es dels alumnes de l’escola.

Es convoca una reunió anual on s’aprova el projecte anual de l’AFA, els pressupostos i qüestions d’interès general plantejades per la Junta Directiva de l’AFA.

En cas necessari s’organitzen més reunions extraordinàries durant el curs per tal de tractar temes urgents. Tots els/les socis/es tenen dret d’assistir i exercir el seu vot en les decisions que es plantegen.

La Junta Directiva

La Junta Directiva és l’òrgan executiu, supervisor i de representació de l’AFA designat i votat en assemblea. El principal objectiu de la Junta és coordinar, gestionar i supervisar el projecte anual aprovat per l’Assemblea, així com la gestió diària de l’AFA.

Està formada per mares i pares d’alumnes que ofereixen els seus coneixements, habilitats i bones pràctiques durant el seu temps de lleure per tal de contribuir a millorar el funcionament del centre educatiu i dur a terme els objectius planificats.

Les Comissions de Treball

Les comissions de treball impulsen i serveixen per desenvolupar els objectius i necessitats que té l’AFA i l’escola. Actualment comptem amb les següents comissions:

• Comissió mixta festes populars: formada per pares, mares i membres de l’equip docent
  • Comissió comptes i subvencions
  • Comissió comunicació
  • Comissió InterAMPA
  • Comissió extraescolars

La col·laboració en una comissió no implica necessàriament invertir unes hores determinades al dia ni a la setmana. El que comporta és poder coordinar-se entre els diferents membres de l’equip i executar unes gestions determinades. Cadascú decideix, com, quan i on sempre amb l’objectiu de millorar el rendiment de les accions previstes.