AMBIENT DE MINIMONS

Els ambients són espais dissenyats per a que infants de diferents edats juguin i experimentin junts a partir d’uns materials que desperten la seva curiositat i els porten a gaudir del seu instint natural de descoberta. Els materials s’han escollit tenint en compte els continguts curriculars als que es pretenen arribar. A partir del joc, de la interacció amb els iguals i de l’acompanyament de l’adult, els infants van construint el seu creixement individual i col·lectiu.

Són una pràctica pedagògica que fomenta els múltiples llenguatges, la construcció conjunta, les relacions entre iguals i amb els adults, valora la cooperació i a l’hora la confrontació, acull tant el dubte i la sorpresa com la investigació científica, i respecta els ritmes de cada infant. La finalitat dels ambients té com a base introduir en la dinàmica escolar, fets de la vida quotidiana, reals, en contra de l’aprenentatge artificial i didàctic, a través del JOC.

L’ambient de Minimons és un lloc que convida als infants a jugar i crear escenaris fantàstics on projecten el seu món intern, posant en joc les pròpies habilitats i trobant diferents maneres de fer, d’actuar i de sentir. A través de personatges petits, “peces soltes” i altres materials diversos posen en pràctica diferents tipus de jocs tals com els de construcció, manipulació, simbolisme, psicomotricitat… que els facilita la creació d’imatges i símbols que permeten el pensament divergent, és a dir, un mateix objecte esdevé moltes altres diferents, en funció del joc que es vol desenvolupar. Amb aquests s’inventen petites històries que comencen sent relats individuals per acabar sent acceptats a nivell grupal, és l’inici de la narració i el joc cooperatiu. A l’ambient de Minimons les opcions de creació són infinites, l’únic límit és la pròpia creativitat i imaginació.