Tertúlies Literàries

Es tracta de la construcció col·lectiva de significat i de coneixement a partir del diàleg amb tots els alumnes que participen en la tertúlia. El funcionament de les tertúlies literàries es basa en els 7 principis de l’aprenentatge dialògic i es desenvolupen a partir de les millors creacions de la humanitat en tots els àmbits: des de la literatura, l’art, la ciència, etc.

Mitjançant les tertúlies literàries es potencia l’apropament directe dels alumnes, sense diferenciar edat, gènere, cultura o capacitat, a la cultura clàssica universal i al coneixement científic acumulat per la humanitat a través del temps.

Tant en l’ètica com en la ciència es imprescindible el consens, mentre que en l’estética no ho és.

En les matemàtiques, la física, la química, la biologia… està clar quins són els coneixements que són vàlids i les tertúlies dialògiques sobre aquests àmbits segueixen aquests criteris. En la literatura i en l’art en general no cal un consens estètic; per aquest motiu les tertúlies dialògiques d’aquests àmbits es fan, únicament, d’aquelles obres sobre les quals tot el món està d’acord en pensar que formen part de les millors creacions de la humanitat.