Així comencem a parlar del TANGRAM a 5è! Hi ha una llegenda que diu que un servent d’un emperador Xinès portava un mosaic quadrat de ceràmica, molt car, valuós i molt fràgil. El servent va ensopegar, quan anava a netejar-lo, trencant el mosaic en diferents trossos. Desesperat, el servent va tractar de formar de nou el mosaic en forma quadrada però no va aconseguir-ho. Tanmateix, es va adonar després de molts intents, que podia formar moltes altres figures amb aquells 7 trossos i que entrava en un món de creativitat i imaginació infinita.
Així doncs, parlem…
Què vol dir TANGRAM? En xinès, es tradueix com a set taulers d’astúcia. I consisteix en formar siluetes amb la totalitat de les peces, sense sobreposar-ne cap. Les peces que formen un TANGRAM són:
2 triangles rectangles grans (TG)
2 triangles rectangles petits (tp)
1 quadrat (Q)
1 Romboide (R)
Què ens permet aprendre i treballar el TANGRAM?
- Podem reconèixer i definir i classificar diferents polígons.
- Entendre les equivalències
- Entendre i relacionar els angles
- Relacionar nombres i quantitats complexes i incomplexes.
- Relacionar el perímetre-àrea.
- Visionar artísticament les potències de 2.
- Multiplicar
- Fraccions i relacions. Ens permet entrar al món de les meitats!
- A debatre i fer deduccions, compartir, cooperar.
AQUÍ comença el nostre viatge amb la construcció, elaboració, creativitat, descoberta, càlcul, fer hipòtesis…a través del TANGRAM! Ens pots anar seguint en aquest mateix link.