Condimentem amb TANGRAM la imaginació!

Així comencem a parlar del TANGRAM a 5è! Hi ha una llegenda que diu que un servent d’un emperador Xinès portava un mosaic quadrat de ceràmica, molt car, valuós i molt fràgil. El servent va ensopegar, quan anava a netejar-lo, trencant el mosaic en diferents trossos. Desesperat, el servent va tractar de formar de nou el mosaic en forma quadrada però no va aconseguir-ho. Tanmateix, es va adonar després de molts intents, que podia formar moltes altres figures amb aquells 7 trossos i que entrava en un món de creativitat i imaginació infinita.

Així doncs, parlem…

Què vol dir TANGRAM? En xinès, es tradueix com a set taulers d’astúcia. I consisteix en formar siluetes amb la totalitat de les peces, sense sobreposar-ne cap. Les peces que formen un TANGRAM són:

2 triangles rectangles grans (TG)

1 triangle rectangle mitjà ™

2 triangles rectangles petits (tp)

1 quadrat (Q)

1 Romboide (R)

Què ens permet aprendre i treballar el TANGRAM?

  • Podem reconèixer i definir i classificar diferents polígons.
  • Entendre les equivalències
  • Entendre i relacionar els angles
  • Relacionar nombres i quantitats complexes i incomplexes.
  • Relacionar el perímetre-àrea.
  • Visionar artísticament les potències de 2.
  • Multiplicar
  • Fraccions i relacions. Ens permet entrar al món de les meitats! 
  • A debatre i fer deduccions, compartir, cooperar.

AQUÍ comença el nostre viatge amb la construcció, elaboració, creativitat, descoberta, càlcul, fer hipòtesis…a través del TANGRAM! Ens pots anar seguint en aquest mateix link.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>