Concurs per equips cooperatius: Problemes a l’Esprint!

Enguany, des de l’escola amb l’alumnat de sisè de Primària oferim la possibilitat de participar voluntàriament  al 19è concurs de Problemes a l’Esprint organitzat pel Departament d’Educació, FeemCat, ABEAM, Cesire/Creamat entre altres, a nivell de Catalunya.

És una activitat en línia, adreçada a equips de centre organitzats de la manera més eficaç a nivell intern. Nosaltres, com a escola, la plantegem totalment voluntària pels alumnes de sisè. Tan sols oferim la possibilitat que aquells/es alumnes engrescats/des en resoldre reptes i situacions entorn a les matemàtiques, construeixin un equip amb companys i companyes del nivell (EP6) i es coordinin entre el grup per aconseguir, el més ràpid possible, desxifrar 10 reptes i enviar-los a l’organització.

La idea clau del concurs:  Un equip = conjunt d’alumnes voluntaris reunits en una aula, treballant cooperativament en grup i subgrups amb l’objectiu principal de gaudir resolent reptes matemàtics.

Com funciona la prova?

• En la primera part de l’activitat es recomana que l’equip es subdivideixi i que un subgrup treballi els problemes “de la branca d’olivera” i un altre subgrup “els del colom de la pau” que són a priori una mica més difícils que els altres. Els subgrups hauran de passar algunes respostes d’alguns reptes als companys/es de l’altre subgrup perquè puguin resoldre alguns dels reptes de la pròpia branca.
  • L’estructura de l’activitat suggereix que, per acabar, tot el grup treballi conjuntament els reptes finals (9 i 10)
  • El nombre de problemes serà, per branques, 4 + 4 + 2 i es proposaran uns reptes suplementaris fora de concurs (Reptes “de propina”)

El dimecres dia 29 de gener de 2020, l’alumnat que voluntàriament han format un equip, dedicaran una estona de la jornada a gaudir d’aquest format concurs a nivell de Catalunya!

Els desitgem que els resolguin tots amb èxit i s’ho passin molt bé. Ànims!