Concurs de Problemes a l’esprint

L’activitat de resolució de problemes en línia per a equips de centre, que després va passar a anomenar-se Problemes a l’esprint va nèixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques, com una activitat complementària al Cangur de la SCM, per a alumnes de segon cicle d’ESO i Batxillerat. A partir de l’any 2002 l’activitat es va passar a desenvolupar en tres nivells ( també EP5 i EP6)  com una activitat convocada conjuntament per SCM i ABEAM. Des de l’any 2003 el tauler de joc té una referència al no a la guerra. Des de l’any 2008 l’activitat de Problemes a l’esprint la convoquen conjuntament la FEEMCAT, el cesire/creamat del Departament d’Ensenyament i la SCM.

És una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que, en cada centre, es consideri més eficaç. Per aquestes activitats no cal inscripció prèvia, únicament un grup d’alumnes, que pot ser internivells, i que vulguin participar en una activitat col·laborativa de resolució de problemes.

• La denominació de “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.
  • Cada any s’organitza una Jornada Matemàtica com a cloenda de les activitats dels Problemes a l’esprint. Des de fa tres anys la jornada s’organitza amb la col·laboració del mmaca ( Museu de Matemàtiques de Catalunya)amb propostes diverses de divulgació matemàtica.  Per realçar el fet que el que és interessant és l’activitat col·laborativa per a la resolució de problemes i la participació, a aquest acte es conviden tant alguns dels equips més destacats com d’altres que hagin tingut una participació interessant a criteri de la comissió organitzadora.

Enguany, a part de ser el tercer curs  consecutiu que participarem individualment al Concurs de les Proves Cangur amb tot l’alumnat de cinquè i sisè, volem estrenar-nos en el Concurs per equips col·laboratius de resolució de problemes Esprint, tenint com a principal objectiu, gaudir una vegada més, fent matemàtiques en equips col·laboratius.

Esperem, doncs, que demà dia 23 de gener, els nostres equips internivells, gaudeixin resolent els reptes a l’esprint que es plantegin en el Concurs d’aquest any 2019.

Us deixem l’enllaç per si voleu practicar en formats anteriors: