Mirem contes!

Els contes estan presents allà on hi hagi infants, és indiscutible que senten una atracció innata per ells. Des de ben petits, la seva curiositat fa que se’ls mirin i comencin a fullejar les pàgines. 

A l’escola s’acompanya i es fomenta aquest interès perquè s’ha demostrat que contenen un alt valor pedagògic: expliquen històries, ofereixen nou vocabulari, són una finestra al món que ens envolta, transmeten valors educatius, comporten situacions de socialització, etc. Per altra banda, l’acte individual de mirar contes intervé també en el seu desenvolupament motriu, ja que a través dels diferents formats (roba, cartró o paper) van treballant la coordinació ull-mà i adquirint cada cop més precisió en els seus moviments. 

És per tot això que sempre hi ha un racó amb contes diversos al seu abast, als quals poden accedir lliurement i gaudir d’una estona relaxada mirant les imatges.

També és habitual que s’apropin a nosaltres amb la intenció que els expliquem algun conte en concret, una i altra vegada. O en acabar, el guarden i tornen a seure a la nostra falda amb un de diferent. 

Perquè els agrada mirar històries plegats, compartir emocions, sentir la nostra veu, fixar-se en allò que assenyalem, i assenyalar allò que ells veuen. Un ritual que els aporta plaer i, per tant, ajuda a enfortir els vincles entre infants i adults.

“I aquí hem de parlar del triangle amorós que es crea entre infant, adult i llibre. Compartir històries, descobertes, és un factor especialment afectiu, que no hauríem d’oblidar mai els adults.”*

Fa uns dies vam celebrar la diada de Sant Jordi a l’escola i, gràcies a la vostra participació, vam poder gaudir durant uns dies d’altres contes diferents als habituals, amb l’afegit que, per alguns, eren històries molt conegudes i es mostraven feliços de mirar-los amb nosaltres. A les imatges veureu com en aquesta categoria entren també els àlbums dels infants ja que, al cap i al a fi, expliquen la seva pròpia història, allà veuen i reconeixen la seva família, el seu entorn proper.

clicar la imatge per veure més fotografies

*M. Àngels Ollé, mestra. Revista infància 169: “Els primers llibres”.