AVUI VE LA MERCÈ… FEM MÚSICA!!

Un curs més, cada dimarts a l’escola, i gràcies a la subvenció de l’AMPA, hem gaudit d’unes sessions extraordinàries de sensibilització musical acompanyades per la Mercè Martínez (mestra d’educació infantil, amb especialització musical i narradora oral professional).

“En la primera infància música i contes van unides. Les fronteres entre les dues disciplines artístiques es dilueixen i formen un tot”.
“La música a infantil és del tot vivencial, passa per la descoberta, l’experimentació i la creació”.

Mercè Martínez

Per altra banda, la literatura també connecta amb els infants i els dona llenguatge i paraules que necessiten per créixer. Amb les narracions s’aprèn a escoltar i a esperar, i permet als infants emocionar-se tot despertant les seves emocions.
Per tot això, la Mercè, a l’hora de treballar la sensibilització musical amb els infants, sempre té presents tres aspectes importants: l’audició, el moviment i l’expressió.

La música esdevé un mitjà de comunicació i expressió que ajuda als infants a relacionar-se amb el món que els envolta. Potencia el desenvolupament de l’oïda, la memòria i la creativitat; permet la quietud i el silenci, la qual cosa afavoreix la capacitat de concentració i la presa de contacte amb un mateix, és un bon mitjà per canalitzar emocions, proporciona benestar… en definitiva, la música contribueix al desenvolupament integral dels infants.

Es tracta de propostes que s’ofereixen al grup mantenint la filosofia de l’escola: fer propostes de forma lliure, on els infants decideixen si volen participar i també de quina manera fer-ho (més observadora, més activa…)

I així comença la sessió…

Arriba la Mercè… ja coneixen l’altaveu i les seves bosses plenes de material per descobrir, experimentar i crear
Això vol dir que fem música!… Els infants l’esperen, ja estan preparats per començar la sessió de música i contes.

En les sessions la Mercè sempre segueix el mateix ritual. Totes tenen un Inici i un final. Comença amb la salutació, de fons la música de “El matí”, obra de Peer Gynt (Autor E.Grieg) desplega el seu pal amb una cinta de colors, i amb moviments suaus saluda a cada un dels infants. Seguidament, un “bon dia” de les campanes de colors DO, MI, SOL, DO fent escala musical.

Amb el bon dia de les campanes capta l’atenció i el silenci, i comença l’explicació del conte. Unes vegades la narració va acompanyada només del visionament de les imatges i la seva expressivitat facial ajuda a comprendre la narració i d’altres vegades utilitza altres recursos com ninos, o un personatge de peluix, animals de joguina amb corda, o una cançó… El conte el finalitza amb el comiat de les campanes, que d’una en una les va guardant en la seva pròpia bossa.

D’altres vegades els contes il·lustrats necessiten la participació dels infants acompanyats de gestos i moviment, de material elaborat per ella mateixa, d’instruments que els hi ajuden a interactuar i interioritzar la melodia.

El final de la sessió sempre finalitza amb la “Contradansa núm. 4”, obra “12 contradanses” (Autor Beethoven). Música que s’acompanya amb una petita coreografia amb les mans.

Famílies us deixem algunes imatges perquè veieu com anat aquestes sessions durant el curs