Participem al concurs de la IV Copa Cangur

El passat dijous, 26 de gener, va tenir lloc el concurs de la IV Copa Cangur, que convoca i organitza la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM).

La seu on nosaltres vàrem participar va ser l’Institut de Roquetes, d’aquesta mateixa localitat i s’hi van aplegar altres centres de secundària de les Terres de l’Ebre. Des del centre agraïm a tots els alumnes que hi van participar i als pares i mares que ens van acompanyar i van estar donar suport tan in situ com des de casa.

Aquest concurs consta d’una sèrie de problemes que s’han de resoldre en grup, en els quals la puntuació varia en funció del temps que ha passat i dels equips que l’hagin resolt . Per tant, a més a més de ser un concurs de matemàtiques, també adquereixen un paper clau el desenvolupament del treball cooperatiu amb un equip multinivell (alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO) i on l’elecció de l’estratègia de joc pot ser un factor molt important (elecció del jocker, estratègies de resolució, entrega dels problemes,…)

El nostre col·legi va ser representat per dos equips. Un equip format per: Mariona Balada, Pau Mora i Júlia Sánchez (de 3r d’ESO), Laia Cabré, Ferran Miquel i Guillem Camino (de 2n d’ESO) i Maria Fabregat (de 1r d’ESO); l’altre equip format per: Berta Puigcerver, Arantzazu Viñas i Marc Zafra (de 3r d’ESO), Joan David Ganesio, Berta Geira i Ramon Meseguer (de 2n d’ESO) i Judit Ramírez (de 1r d’ESO).

La puntuació dels dos equips va ser 216 i 308 punts, que no està gens malament pel nivell de dificultat i en ser el primer any que ens presentavem. Tot i així, vam estar a l’altura d’altres centres que ja teniem més experiència i esperem proliferar en les properes edicions.