“Experiències matemàtiques: Prohibit no tocar” i ruta per Tortosa amb Lo Sirgador

El passat divendres 4 de febrer, l’alumnat de 1r i 2n d’ESO es va desplaçar fins a Tortosa amb la finalitat de visitar una exposició de matemàtiques i també, per fer una visita per la ciutat.

De bon matí ens vam endinsar al cas antic de la ciutat, tot observant els diferents edificis històrics i com el pas del temps havia deixat petjada en ells. Tot això, acompanyat d’unes pinzellades d’anècdotes i fets que van passar d’ençà molts anys, els quals van ser decisius per l’evolució de la ciutat.

Després vam agafar el llaüt La Sirgador per navegar pel riu, i allí vam descobrir més històries de guerres, invasions, cultures, i evidentment amb un toc mariner.

Per finalitzar la jornada vam visitar l’exposició: “Experiències matemàtiques: Prohibit no tocar”, que es troba al Museu de l’Ebre durant uns mesos. Aquesta és una exposició itinerant del MMACA (Museu de Matemàtiques de Catalunya), formada per una seixantena de reptes que mostren aspectes poc habituals i sorprenents de les matemàtiques, que poden ser resolts per l’alumnat i que no requereixen coneixements específics. Tots els reptes tenen un caràcter manipulatiu i lúdic, i presenten diferents nivells de dificultat. Els continguts abasten des de la geometria fins al càlcul o l’estadística, a més d’altres qüestions com l’estratègia, les combinatòries o les il·lusions òptiques.

També, vam poder gaudir amb la construcció de les cúpules de Leonardo.