Excursió a Tàrraco Romana

Dimarts passat, l’alumnat de 1r a 3r d’ESO es va desplaçar fins a Tarragona per tal de visitar les restes arquitectòniques més importants, que han arribat fins al dia d’avui, de l’època romana. Val a dir que la sortida es troba emmarcada dins del Treball de Síntesi que realitzen aquests dies a l’aula.

Vam iniciar el recorregut en el fòrum colonial, allí vam prendre diverses mesures per tal d’entendre la simetria i les matemàtiques usades en l’edificació de la basílica, el tabernae, la cúnia,… també vam escoltar, in situ, el relat del guia que ens descrivia la vida i el funcionament de les ciutats romanes.

A continuació ens vam dirigir a l’amfiteatre. Allí, tot observant els blocs de pedra i la immensitat del que era en aquella època, ens vam imaginar als gladiadors i a les feres més temibles lluitant fins al final. Uns metres més endavant ens vam endinsar a les voltes de canó construïdes per tal de sostenir les grades, en aquest cas les del circ.

El recorregut va continuar enfilant-se pels carrers de la part alta de la ciutat, diverses places i carrerons dibuixats per un seguit de cases i edificis alts omplen ara el que fa molts anys era el fòrum provincial i les dues places més importants, la de la representació i l’altra on es situava el temple.

Per finalitzar el recorregut vam poder tocar els megalits de la muralla, la qual es conserva solament una tercera part.