SAINT PATRICK’S DAY!

Totes les festes que celebrem tenen per si mateixes un atractiu natural i alhora són una font d’aprenentatge i desenvolupament personal, valors, actituds, convivència, treball en equip, tradició i cultura, i són font de creació i d’imaginació. Ens permeten treballar els diferents llenguatges, aprendre nou vocabulari, estructures gramaticals, fer contes, refranys, dites, narracions, etc., treballar els sentits, la psicomotricitat i desenvolupar les habilitats plàstiques i musicals creatives, etc. però també ens permeten conèixer tradicions d’altres països del món.

Per la celebarció de la festa de Saint Patrick ens hem basat en  els reptes, una metodologia d’aprenentatge que consisiteix en aprendre mitjançant l’acció. A partir d’un àmbit d’interès pels alumnes (en aquest cas la festa anglosaxona), es plantegen una sèrie de reptes que s’han de resoldre de forma cooperativa.  John Dewey (1859-1952) filòsof, pedagog i psicòleg, ens deia que els alumnes aprenen molt més quan s’enfronten amb una situació real que demana una  solució . La base de la seva pedagogia és l’educació per l’acció

Aquest curs ens iniciem amb la celebració de Saint Patrick el patró d’Irlanda. La seva festivitat se celebra el 17 de març. Té per una banda connotacions  de festa i disbauxa i per l’altra, és un símbol tradicional religiós. Aquesta festa està associada amb el color verd,  el trèvol i l’arc de Sant Martí. És tradició portar alguna cosa de color verd o posar-se un trèvol a la solapa.

Durant la setmana del 15 de març a les sessions d’anglès s’explicarà la llegenda d’un follet de la bona sort (“leprechaun”) als més petits i la llegenda del Saint Patrick als grans. També es treballarà vocabulari específic amb racons, jocs i vídeos. Des de la comissió d’anglès s’han organitzat diferents  activitats per fer fora de les sessions d’anglès i donar-li més sentit a la festa.

Anirem publicant al blog com van anant els reptes i si entre totes i tots els aconseguim.

Let’s go!!!