Benestar emocional

L’equip de mestres de l’escola tenim en compte vetllar el dia a dia pel BENESTAR dels alumnes alhora que valorem i adaptem els recursos necessaris per afavorir el seu APRENENTATGE. Entenem que l’aprenentatge depèn del seu benestar emocional.

És per aquest motiu que donem importància a certs aspectes diaris com son les entrades relaxades, l’organització del dia a dia abans de començar o la resolució positiva dels conflictes des d’una mirada restaurativa.

A l’escola treballem molt la mediació escolar la qual és una trobada en què la persona mediadora actua per a què els protagonistes del conflicte puguin buscar conjuntament una solució. La mediació té com a característiques principals: la voluntarietat, la confidencialitat i la llibertat en la presa de decisions.

Per possibilitar la mediació, l’escola es coordina amb el servei de mediació de l’ajuntament que es posa en funcionament per la necessitat de resoldre els conflictes de forma pacífica i per ajudar, així, a mantenir un bon clima de convivència i treball en el centre. Des del servei de mediació de l’Ajuntament participen en la dinàmica de l’escola afavorint la resolució dels conflictes, formant per la bona convivència. Aquest servei, fa intervenció directa als cursos de0 4t, 5è i 6è tot entrant a l’aula i fent dinàmiques de cohesió de grup o pràctiques de resolució de conflictes. Aquest servei de medicació també aporta  propostes d’activitats a les tutores des d’I3 fins a 3r.

A banda de la medicació, a l’escola realitzem sociogrames a partir de 3r els quals ens ajuden a conèixer millor les dinàmiques del grup i poder fer una intervenció, si és necessari, més acurada.

A les estones de tutoria, realitzem dinàmiques de grup per treballar la cohesió de grup i el benestar emocional tant del grup com individual. Utilitzem contes d’educació emocional i valors per obrir diàlegs i fem ús d’elemtns de restauració com els cercles de diàleg o la dinàmica d’escolta activa “boca-orella”.