Llengua i el gust per la lectura

Treballem molt la llengua des de l’oralitat. Realitzem racons de llengua a infantil i lectura diària a partir de 1r de primària.

Les tipologies textuals estan establertes en el diferents cursos: paraules, llistes, la carta, la recepta, el conte, etc.

Fem sortides a la biblioteca d’Arenys de Munt i d’Arenys de Mar. Contactem amb autors per visitar l’escola i treballem amb la plataforma digital “Fiction Express”.

També participem en el certamen de lectura en Veu Alta així com a la Mostra literària d’Arenys de Munt.

Els 30 minuts de lectura s’emmarquen en l’eix de l’aprenentatge lector del gust per llegir.
L’objectiu general del Temps de lectura és incrementar el nombre d’experiències lectores de l’alumnat per aconseguir de potenciar els hàbits de lectura.
Es proposa que el temps diari que es dediqui a la lectura es distribueixi en dues activitats diferenciades: un temps de lectura i un temps per parlar del que s’ha llegit.

L’adquisició de l’hàbit lector es relaciona amb:
• La millora dels resultats escolars
• La millora de la comprensió i la competència lectora
• La millora de l’expressió escrita
• El nivell de coneixements generals
• La comprensió d’altres cultures
• La comprensió de la naturalesa humana
• La capacitat de presa de decisions

Els tipus de lectura són:

• La lectura en veu alta de l’alumnat.
  • Lectura autònoma.
  • Parlar del que es llegeix. La conversa al voltant de la lectura.

Altres:

● Visita a la biblioteca municipal i de l’escola
● Préstec de llibres de la biblioteca municipal de temes concrets que demanem des de l’escola.
● Sant Jordi: activitats al voltant dels llibres i la lectura: participació a la mostra literària, intercanvi de llibres, exposicions …
● L’hora del conte.