Guanyem el 1r Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica 2023 concedit pel Dept. d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació de la Generalitat de Catalunya!!!

*Fotografia cedida per l’Ajuntament de l’Aldea i Infoaldaia

Hem guanyat el 1r Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica 2023 concedit pel Dept. d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació de la Generalitat de Catalunya!!!

L’acte de lliurament es va celebrar a l’escola 21 d’Abril de l’Aldea, centre guanyador de l’edició de l’any passat i va comptar amb la presència de la senyora Elisenda Guillaumes, directora general d’Agricultura i Ramaderia, la senyora Rosa Maria Montseny, inspectora territorial del Departament d’Educació i la senyora Angeles Parra, presidenta de l’associació Vida Sana.

A més va comptar amb una àmplia representació de les autoritats locals: l’Il·lustríssim Alcalde, el senyor Xavier Royo, la regidora d’Acció Cultural i Educativa, la senyora Annabel Blanch, el President del Consell Comarcal del Baix Ebre, el senyor Toni Gilabert així com la directora de l’Escola, la senyora Ada Bedós i una àmplia representació del claustre de l’escola que acollia l’acte. Per gaudi dels assistents i com a benvinguda, un grup d’infants va cantar i ballar una jota especialment composada per al premi.

S’ha premiat el projecte ” Vinculats a la terra” que vam realitzat al llarg del curs passat (22-23) i que va consistir en un conjunt d’activitats on hi han participat tots els grups classe.

Amb aquest projecte l’alumnat ha après com es produeixen els aliments a l’hort ecològic i regeneratiu de l’escola; els cicles biològics dels cultius; s’ha celebrat la 1a Calçotada de 6è (i el concurs de salsa de calçots) amb els calçots plantats pels mateixos alumnes i assaborits amb les seves famílies en una jornada festiva; s’ha sensibilitat tant alumnes com famílies de la importància de tenir hàbits de consum sostenibles i saludables (amb l’Escola de Natura del Corredor); s’han realitzat sortides guiades a l’entorn (amb la Clara Coll, membre de l’AFA) per conèixer de manera vivencial la flora, la fauna i els ecosistemes del nostre medi més proper; s’han fet tallers d’elaboració de mató (amb Murgó Formatges) i d’adobar olives de l’olivera del pati (amb la Verónica) gràcies a famílies de l’escola que són productores locals, posant en relleu el sector primari del poble; s’han visitat masies del poble (Can Rossell i Can Maiol de la Torre, amb en Gaspar Casals) per entendre l’economia de subsistència i la gestió forestal que feien els nostres avantpassats; s’han preparat menjadores pels ocells (amb la Francina Sintas, mare de l’escola); s’han fet pràctiques a l’hort i per l’entorn de l’escola per entendre continguts curriculars estudiats a l’aula (els invertebrats, els vegetals, els ocells, les relacions entre la biodiversitat, etc) Ha sigut un any ple d’emocions, de descobertes i d’aprenentatges que hem gaudit enormement!

Aquest reconeixement és fruit de l’esforç conjunt fet per part de l’equip docent de l’escola, l’AFA, les famílies, i amb la col·laboració d’entitats (Museu Arxiu d’Arenys de Munt), pagesos locals (AgroSalichs, Román Valiente, Florenci de Can Serena), l’Escola de Natura del Corredor, l’empresa del menjador escolar Picant de Mans, i de l’ajuntament d’Arenys de Munt.

Gràcies a tothom per la seva participació!

Aquest premi ens estimula a dur a terme propostes educatives més potents pels propers anys!!! Som-hi!!

L‘any que ve l’escola Sobirans serà l’amfitriona d’acollir l’entrega del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica 2024: tot un honor per l’escola, l’AFA, les famílies, el sector primari local i Arenys de Munt.

Nota de premsa premiats 2023