L’hort escolar

L’hort pot ser concebut com una extensió de l’aprenentatge del coneixement del medi natural. És un petit espai on els alumnes poden observar i explorar les característiques dels diversos elements que en formen part d’aquest ecosistema, experimentar, provocar canvis, registrar les seves conseqüències i inferir les interaccions entre els elements, els fenòmens físics i els éssers vius (plantes i animals), així com els possibles impactes de l’activitat humana.

A més, l’hort ofereix oportunitats per realitzar activitats al laboratori i comparar els resultats amb l’observació del que passa efectivament durant el cicle natural del sistema. També permet estudiar i integrar sistemàticament cicles, processos, la dinàmica dels fenòmens naturals i les relacions que suposa aquest ecosistema; gaudir del contacte amb la natura i aprendre a tenir-ne cura; brinda l’ocasió de revisar els hàbits alimentaris i motiva a incorporar a la dieta verdures i hortalisses, que adquireixen un sabor excepcional quan els mateixos alumnes són els responsables de la seva plantació, creixement, collita i transformació a la cuina.