Projecte Patis

L’educació no formal, té una important repercussió en la formació dels infants, sobretot en l’àmbit personal. El pati, esdevé un espai plenament educatiu on es donen un tipus de jocs i relacions pròpies i diferents de la resta d’espais de l’escola. És el lloc on les dinàmiques de grup són plenament vives. Creiem que els espais d’esbarjo han de ser un reflex del projecte educatiu fent que siguin espais que promoguin també l’accés a la cultura, s’hi fomentin valors i proporcionin experiències generadores d’aprenentatge.

Actualment els nostres grans patis esdevenen espais on es realitzen diferents activitats per a l’entreteniment, la cohesió de l’alumnat, la descoberta, la potenciació de les habilitats socials, etc. Cada setmana els infants es troben un espai de circ, un espai per patinar, un espai per jugar amb la sorra, una espai tranquil on llegir, un espai per escalar (el rocòdrom), un espai on jugar a ping pong, un hort escolar, un espai de dibuix i també un espai on jugar amb pilotes.

Oferir estils de jocs per a tots els infants, ens ha ajudat a reduïr molt els conflictes en aquesta franja horaria,a la vegada que ha esdevingut una oportunitat per descobrir noves habilitats i noves amistats.

Documentació del projecte de co-creació PROJECTE PATIS

#Presentació projecte
#Informe 1
#Informe 2
#Informe 3
#Informe 4
#Informe 5

1a FASE : DUNES
Aquest mes de gener de 2023 comencen les obres per instal·lar unes dunes al pati d’educació infantil. Una part del projecte dissenyat col·laborartivament entre AFA-ESCOLA-PATIS NATURALS amb les aportacions econòmiques recollides en els berenars solidaris dels últims anys per part de l’AFA, aportacions de l’escola i subvenció de l’Ajuntament de Les Franqueses del Vallès.