SALVEM LES TORTUGUES!

Amb aquesta frase “SALVEM LES TORTUGUES!” hem començat el dia d’avui. A la classe ens hem trobat una tortuga babaua que portava un cartell amb aquest lema. I sabeu què? Ens  ha explicat una història. Una història que, de fet, ja coneixiem perquè llegint el conte: “En Pau i la tortuga babaua” i en la visita al CRAM vam descobrir que les tortugues marines estan en perill. La tortuga ens ha explicat que necessita la nostra ajuda perquè tothom sàpiga que hem de cuidar i preservar animals com elles, com les tortugues marines, ja que en queden molt poquetes al món, moltes pels perills que han d’esquivar i altres per la mala pràctica dels humans. Entre tots/es hem començat una conversa i hem anant aportant idees per saber de quina manera podiem fer conèixer aquesta realitat a tothom i poder ajudar així a les tortugues marines. Primer, hem decidit a qui volem fer arribar el nostre missatge. El volem fer arribar als nens i nenes de l’escola i als pares, però, com ho podem fer si ni ells ni vosaltres podeu visitar l’escola ni la nostra classe? Les idees dels nens i nenes, les ganes i la motivació que posen en tot han fet que de seguida comencessin a sorgir propostes. I si fem cartells? I a on els posarem? Els posarem als passadissos perquè tots els nens i nenes de l’escola sàpiguen el què els passa a les tortugues. I com ho farem perquè els pares s’assabentin de tot el que fem? I si fem un vídeo? I fotos? I ho pengem a la pàgina web!!! Doncs sí, un munt d’idees per poder ajudar les tortugues i conscienciar a tothom!!! Ens toca aprendre’n moltes coses: com són, com viuen, quantes espècies hi ha, què mengen, com es relacionen, on viuen… Quan en sapiguem molt, serà el moment de fer cartells, vídeos… per poder-les ajudar. De moment, aquesta tortugueta babaua s’ha quedat a viure a les nostres classes i com que no tenia nom, cadascú ha escrit el nom que més li agradava per ella, hem fet votacions i cada tortugueta de cada classe ja té nom! Us anirem informant!