Carta compromís educatiu

La carta de compromís educatiu és una eina que, en aplicació del projecte educatiu, facilita la cooperació entre les famílies i el centre educatiu i ha d’expressar els compromisos que adquireixen per garantir la cooperació entre les seves accions educatives, d’acord amb l’article 20 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació i l’article 7 del Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius.

CARTA COMPROMÍS EDUCATIU

Les persones sotasignants Glòria Amblàs i Seuva,directora de l’escola FLAMA  de Sant Fruitós de Bages i                                                     ( pare, mare o tutor legal) de l’alumne                                           reunits a la localitat de Sant Fruitós de Bages, amb data                                         conscients que l’educació d’infants i joves implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents:

COMPROMISOS

Per part del centre

• Facilitar al nostre alumnat una formació de qualitat que contribueixi al desenvolupament integral de la seva personalitat com a individus i com a ciutadans i crear a l’escola un clima de convivència que faciliti el sentiment de pertinença a la comunitat educativa i d’identificació amb el centre i amb el nostre País Catalunya.
  • Vetllar per fer efectius els drets i els deures de l’alumne en l’àmbit escolar.
  • Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament del centre, així com els acords presos al Consell Escolar del Centre.
  • Informar la família o l’alumne dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i explicar a la família per mitjà dels informes i les reunions puntuals els resultats de les avaluacions.
  • Adoptar, sí és el cas, les mesures educatives alternatives o complementàries adients per atendre les necessitats específiques de l’alumne ( segons les possibilitats del centre) i mantenir-ne informada la família.
  • Oferir una educació que garanteixi l’assoliment de les capacitats i competències bàsiques dels alumnes.
  • Mantenir comunicació regular amb la família per informar-la de l’evolució dels aprenentatges i del desenvolupament personal i social a través dels informes i les entrevistes
  • Posar-se en contacte amb la família davant d’absències no justificades o qualsevol altra circumstància rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal.
  • Atendre en un termini raonable ( uns 15 dies) les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família dins de l’horari escolar.
  • Oferir a les famílies la possibilitat de participar en els òrgans de govern per mitjà del Consell Escolar del Centre, tot fomentant la participació de les famílies.
  • Oferir suport a les funcions i propostes de pares i mares d’alumnes que prèviament hagin estat consensuades amb l’equip directiu.
  • Revisar, si és necessari i conjuntament amb la família, el compliment d’aquests compromisos.

Per part de la família

• Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat, la de l’equip directiu i la de la resta de personal del centre.
  • Compartir amb el centre l’educació del fill, desenvolupant, adoptant i afavorint les complicitats que són necessàries per aplicar el projecte educatiu, i per afavorir el desenvolupament personal, social i acadèmic .
  • Assistir a les reunions informatives d’inici de curs i a les entrevistes que es convoquin des de l’escola.
  • Comprometre’s junt amb el/la fill/a a respectar les normes de funcionament del centre, en particular, les que afecten a la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  • Fomentar el respecte, la solidaritat i la resolució dialogada de conflictes.
  • Vetllar perquè el/la fill/a compleixi el deure de l’estudi i l’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professor.(Revisió regular de les agendes)
  • Ajudar el/la fill/a a organitzar el temps de l’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  • Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del/la fill/a. Caldrà adreçar-se en primer lloc al tutor i en segon lloc i sempre que es cregui necessari a la direcció del centre, evitant sempre fer crítiques negatives de l’escola davant del fill.
  • Facilitar al centre les informacions del/la fill/a que siguin rellevants per al seu procés d’aprenentatge.
  • Informar el/la fill/a del contingut d’aquests compromisos.
  • Comunicar per escrit,via telefònica o amb el formulari de la pàgina web les faltes d’assistència del fill.
  • Respectar els horaris d’entrada i sortida de l’escola i l’assistència de tota la jornada lectiva, evitant entrades i sortides fora dels horaris normals.
  • Col·laborar amb les activitats proposades pel centre que impliquin la participació de les famílies.
  • Vetllar per la salut i la higiene del/la fill/a evitant portar-lo a l’escola en cas de malalties contagioses.
  • Revisar, si és necessari i, conjuntament amb el centre educatiu, el compliment d’aquests compromisos.