Recollim les hortalisses de l’hort!

Aquesta setmana l’alumnat de 1r i 4t hem recollit el que ha produït el nostre hort i ho hem portat a la cuinera que ha estat molt contenta. Durant tot aquest temps, hem pogut aprendre a cuidar aquestes plantes i observar-ne el seu creixement dia a dia. També hem après el nom de les eines que es fan servir més i els diferents sistemes de reg que poden existir.  Una vegada hem recollit i arriba el bon temps hem pogut observar la presència d’algun animalet que ja volta per les verdures com si fos casa seva i, així doncs també podrem començar a parlar de les plagues que podem trobar.

Paral·lelament ens hem anat trobant plegats per veure tot aquest procés i construir els aprenentatges d’una manera conjunta. També hem penjat, a la reixa de l’escola, els pluviòmetres que vam realitzar amb l’objectiu d’enregistrar el nivell d’aigua que ha plogut des del mes de gener. Entre l’escassetat d’aigua i el fred hem pogut comprovar que cuidar aquests éssers vius, les plantes, és una tasca complicada. Ara que vindrà el bon temps, iniciarem una altra vegada el procés de plantar i així treballar el calendari que ja és familiar per a nosaltres per a veure que podem cultivar aquests mesos que iniciarem la primavera ben aviat.