PLA DE TREBALL 3: FEM TREBALLAR UNA MICA LES NEURONES!

Aquest any no hem pogut gaudir la nostra diada de Sant Jordi com sempre, i malauradament no hem tingut boniques paradetes  al carrer, ni roses i llibres, ni tampoc hem pogut guarnir les classes amb aquells dibuixos tan bonics. Tampoc hem pogut llegir contes al parc, però ben segur ho hem pogut celebrar a casa nostra d’una manera diferent. Per si no heu sentit la cançó

” Un Sant Jordi diferent”, aquí teniu un enllaç per escoltar-la. La CANÇÓ “Un Sant Jordi diferent” és molt entrenyable, i esperem que us faci somriure a tots i a totes!

Aquesta setmana us fem unes quantes propostes de treball que esperem que us agradin!

PROPOSTA 1: ESCRIPTURA CREATIVA

Escriviu una redacció inventada d’una extensió màxima d’una pàgina en la què hi surtin les següents paraules que et donem a continuació:

camaleó, cotxe, macarrons, mantega, sol, ocell, edifici, pilota, somni, telèfon

Segur que us quedarà ben original. Podeu fer un dibuix per il.lustrar la vostra redacció si us ve de gust.

PROPOSTA 2: LLENGUA CASTELLANA

Segurament aquests dies feu de cuiners a casa. Feu un llista en llengua castellana d’estris de cuina. Podeu fer servir el diccionari si alguna paraula no la sabeu, o bé buscar-la en un diccionari online si cal. Podeu fer un dibuix d’algun dels estris que heu escrit

PROPOSTA 3: MATEMÀTIQUES MAPA DEL TRESOR

Feu un plànol de casa amb un paper quadriculat. Dibuixeu tots els espais de casa i totes les habitacions. Senyaleu amb una on s’amaga un objecte que us agradi.  Aquest objecte serà el vostre preuat tresor i li dieu a algú de casa vostra que busqui el tresor a veure si el troba. Sort!

PROPOSTA 4: BUSQUEM POLÍGONS EN EL NOSTRE ENTORN

Et proposem que busquis polígons a la teva habitació o a la teva casa. També poden ser dibuixos que trobis en llibres. En concret, hauries de buscar:

a) Busca un o dos tipus de triangles. Recorda que els triangles poden ser de diferents tipus.

b) Busca dos o tres tipus de quadrilàters. Recorda que de quadrilàters n’hi ha de bastants tipus.

c) Busca un pentàgon ( té 5 costats iguals) o un hexàgon ( té 6 costats iguals)

d) Escriu i dibuixa en un full els polígons que has trobat o pots fer-ne una foto i posar al costat amb un cartellet quin tipus de polígon és.

Et recomanem mirar aquest enllaç on hi ha una explicació de tots els polígons:

PROPOSTA 5: EDUCACIÓ EN VALORS

Mireu algun d’aquests CURTS i després podeu escriure una reflexió sobre el què heu après del CURT, quins valors creieu que tenen, quin missatge/es ens transmet…

Educar en valores a los niños: 10 cortometrajes que pueden ayudarte

Recordatori correus:

conxita@escolaflama.cat

victoria@escolaflama.cat

esterp@escolaflama.cat: Matemàtiques, Medi Natural i Social i Valors.

helena@escolaflama.cat : Llengua catalana i Llengua castellana.

rosaaligue@escolaflama.cat