BOJOS ESTATS DE LA MATÈRIA

Els Arquímedes fem ciència
Els alumnes de 3r A hem fet un taller de ciència amb uns científics de veritat. Hem fet varis experiments on hem pogut comprovar i posar en pràctica els continguts treballats a medi natural. Hem creat la molècula de l’aigua amb tres llaminadures i dos escuradents, hem vist els canvis d’estat de l’aigua en directe, hem fabricat gel amb un polim màgic i hem creat una massa dura i líquida a la vegada.
He estat un matí ple d’experiments on hem gaudit moltíssim!!!

ELS EINSTEINS FEM PROPOSTES A L’AJUNTAMENT

Amb l’arribada de la primavera hem encetat el nostre projecte sobre l’Albert Einstein. Al llarg d’aquesta setmana hem investigat sobre la seva biografia i hem treballat alguns dels seus descobriments. Per fer-ho tot més divertit, alguns d’aquests experiments els hem portat a terme dins la classe …amb objectes casolans! Des de la teoria de la relativitat fins la fissió nuclear, tot i que són conceptes difícils d’entendre, nosaltres ho hem vist més clar després d’aquests experiments. Finalment hem guarnit la nostra porta amb un treball plàstic i biogràfic. Esperem que us agradin les diapositives!

TALLER DE CIVISME

Just en tornar de vacances de Setmana Santa vam rebre la visita del David i la Natàlia, que ens havien preparat un taller sobre el civisme.
Primer de tot ens van explicar el conte del Pau i la seva amiga i de com els seus veïns cuidaven els carrers del seu barri. Els veïns de la noia col•laboraven en mantenir nets els seus carrers reciclant la brossa, utilitzant les papereres en cop de llençant papers, xiclets, etc a terra… Aquesta actitud cívica, en canvi, no s’apreciava al barri del noi i era visible la brutícia i el desordre en els seus carrers.
Amb l’ajuda d’unes imatges de diferents persones que tenien actituds contràries quan a l’hora de col•laborar en mantenir nets els seus carrers, vam anar classificant les actituds correctes (i que per tant nosaltres també hem de mantenir) i les que no ho són (i per tant hauríem de deixar de banda), ja que tots estàvem d’acord que volem veure, viure i respirar net!
Durant la segona part del taller vam sortir al carrer fixant-nos si estan ben cuidats i en arribar a la rambla vam trobar-nos amb un company de neteja de carrers de l’ajuntament. Ell ens va explicar una mica la seva feina i ens va deixar pujar al camió que utilitza per mantenir els carrers nets i també vam poder tocar el clàxon!! Això sí que ens va agradar!!
De ben segur posarem en pràctica els consells rebuts per viure en un poble net i bonic!

HORA DEL CONTE: EL MOLINET DE SAL

Aquestes setmanes, els nens i nenes dels taurons hem treballat el conte: “El molinet de sal”.
Com ja sabem els contes serveixen per treballar els valors: saber compartir, tolerar, empatitzar…Quina millor manera, que fer-ho tots plegats escoltant històries màgiques.
Amb aquest conte i amb els que hem treballat durant el curs, hem intentat que els infants s’involucrin, que expressin les seves emocions, que aprenguin a trobar solucions als problemes, que s’endinsin al conte i exterioritzin tot allò que perceben quan l’escolten.
En aquesta conte es desenvolupa una història entre dos germans ben diferents: un ric i egoista i un pobre i humil. El transcurs va canviant de forma sorprenent gràcies al molinet de sal.
Nosaltres, hem tingut l’ocasió de tenir el molinet de sal del conte a classe i hem demanat desitjos per totes les nostres famílies…

CARROT CAKE

Per Sant Jordi hem creat un conte col•lectiu titulat: “La granota, el conill i el cocodril menja pastanagues”. A partir d’aquest conte hem fet una recepta de cuina: un pastís de pastanaga o més conegut com a CARROT CAKE. Els ingredients són els següents:

150 ml d’oli de girasol ,150 g de sucre de canya integral, 200 g de pastanaga ratllada, 200 g de farina de força, 50 g de nous, 1 sobre de llevat, 2 cc (cullaradetes de cafè) de canyella mòlta, un pessic de nou moscada, un pessic de sal i la ratlladura d’una taronja.
Per a la cobertura: 100g de formatge per untar, 50 g de mantega, 50 g de sucre i 2 cc d’aroma de vainilla.
– Barrejar en un bol: la farina amb el llevat, la sal, la nou moscada i la canyella; tamisar.
– A part en un altre recipient o bol, batre els ous i el sucre amb una batedora de mà.
– Afegir (a la barreja d’ous i sucre) l’oli i les pastanagues ratllades.
– Afegir les nous i la ratlladura de taronja; barrejar.
– Afegir els ingredients humits (oli, pastanaga, nous, taronja) als ingredients secs (la farina, el llevat, etc que hem tamisat) i barrejar d’abaix a dalt amb una espàtula.
– Untar un motlle amb mantega, enfarinar i incorporar la massa.
– Enfornar durant 5’ a 175º, baixar a 160º i coure de 30 a 45’
– Per a fer la cobertura: barrejar el formatge, la mantega i el sucre batent fins a tenir una pasta que cobreix el pastís un cop fred.

BON PROFIT!

EL CONTE DE LA DIVERSITAT FAMILIAR

Aquests dies ha vingut una contacontes a l’escola per explicar-nos un conte sobre la diversitat familiar.
Hem pogut conèixer diferents models de famílies: nens amb un pare i una mare, nens amb una mare, nens amb un pare… i després tots plegats hem parlat de les nostres famílies.
Cal normalitzar la diversitat familiar a l’escola i a casa, fent visible totes les situacions que ens podem trobar al dia a dia i parlar-ne amb tranquil•litat. Que els nostres nens i nenes visquin amb amor i alegria és primordial!!

Aquí teniu un pessic d’aquell moment tan especial que vam viure a l’aula…

LA DIVERSITAT FAMILIAR

Una contacontes ha vingut a la classe a explicar-nos un conte sobre la diversitat familiar: la història de la Maria.
Hem conegut diferents models familiars i després hem parlat de la nostra família.
Normalitzar la diversitat familiar, fent-la visible i parlant-ne, és important tant a casa com a l’escola. Viure feliços i amb amor és el més important!

LA PRIMAVERA

Aquest trimestre estem treballant la primavera i els seus colors de diferents maneres.
Hem pintat ‘herba’ de diferents tonalitats de verd; hem fet flors amb gomets i retoladors permanents sobre una base de paper d’acetat transparent.
Hem treballat dues obres més del pintor Paul Klee: “Senecio” (fent un fons i pintant la cara amb colors pastels) i “Castell i sol” (pintant el castell amb colors vius).
I acabem amb un poema sobre aquesta estació:

“A la Primavera neixen les flors,

d’aquesta manera veiem molts colors.
Creixen els arbres i els peixos als rius,

creixen les plantes i els ocells als nius”.

ULTIM DIA A CAN BAJONA

Aqui us deixem l’últim vídeo de les colònies del cicle inicial, esperem que us hagin agradat i que tot i la distància hagueu pogut estar una mica més a prop dels vostres fills i filles.
Han estat uns dies genials tant com per als mes petits com per els mestres que els hem acompanyat. De ben segur que tots ens emportem un bon record de Can Bajona. Fins aviat.

CAN BAJONA 2a PART

Aquí teniu un petit recull de diferents imatges de totes les activitats que els nens i nenes del cicle inicial han fet durant tot el dia i la nit d’ahir a la casa de colònies Can Bajona. Estan sent uns indis molt intrèpids i estan desenvolupant unes habilitats que avanç no posseïen. Mireu quantes coses hem estat fent i encara els quedaran moltes històries per explicar, pregunteu als indis quan els vegeu.

TREBALLEM L’EQUILIBRI

TREBALLEM L’EQUILIBRI

Amb els alumnes de P5 aquests dies hem estat treballant l’equilibri una part molt important de l’educació física i imprescindible en aquestes edats de creixement per poder anar millorant la motricitat i la coordinació del nostre propi cos. Ha estat molt divertit ja que hem caminat per damunt d’un banc suec, hem fet tombarelles, saltat i el mes important de tot, hem rigut moltíssim, que bé ens ho passem fent educació física.

TALLER CUINES DEL MÓN

TALLERS: CUINES DEL MÓN
Aquest mes de març hem començat els tallers: “Cuines del món”. Gràcies a la col·laboració de les famílies hem pogut fer tres tallers diferents: dos del Marroc i un de la Xina.
Cada mamà ens ha portat un plat típic del seu país, ens ha explicat la recepta i hem pogut fer un petit tastet!
Han sigut unes tardes molt especials per tots!!

EXPOSICIÓ MALALA

EXPOSICIÓ DEL NOSTRE PROJECTE DE LA MALALA

Per poder contar als companys el nostre projecte vam decidir fer un power point entre tots/es que expliqués tot el treball de recerca realitzat fins ara. I perquè no quedés cap dubte, els vam convidar a visitar el nostre mural i així poder contestar totes les preguntes i conversar una estoneta sobre la nostra feina. Van sorgir moments molt interessants!

EMOCIONS I SENTIMENTS

Des de l’ajuntament han vingut a l’escola a fer un taller d’emocions i sentiments.
Mitjançant dues sessions, una psicòloga ens va fer aflorar una part de nosaltres que treballem molt poc a l’escola.
Amb diferents jocs i situacions, orals i mímiques, vam intentar expressar-nos.
Que difícil resulta parlar de les nostres emocions davant dels nostres companys.

LA COLÒNIA GÜELL

El passat 19 de març els alumnes de sisè va manar a la Colònia Güell. Un dels pobles que van ser una colònia industrial millor conservats. A més a més, amaga un petit tresor; la Cripta construïda per Gaudí. Primer de tot vam fer la visita de la cripta, després una passejada pel poble on ens van explicar qui vivia a les diferents cases. Finalment, abans de dinar vam visitar la fàbrica que actualment no es conserva com estava, sinó que s’ha aprofitat l’estructura per acollir una empresa. Després de dinar va manar al parc Marianao, a Sant Boi de Llobregat. Ens van explicar la història i els orígens d’aquest parc tant bonic. A més a més, ens van acompanyar durant tot el dia dos guies extraordinaris que ens van explicar, amb pèls i senyals, la història que hi havia darrere de cada edifici i racó del parc. Gracies a ells vam aprendre molt sobre la vida a les colònies i la història d’aquesta en concret.

APADRINAMENT LECTOR

Un cop al mes, els alumnes de sisè anem a la classe dels nostres fillols. Llegim contes de la seva biblioteca d’aula però també fem altres activitats. Llegim en veu alta un conte preparat per nosaltres, fem preguntes sobre el que estan llegint, treballem dites i endevinalles , parlem del vocabulari, etc. Un cop acaba la sessió, anem a la classe i en una llibreta registrem els llibres llegits i com ha anat la lectura amb el nostre fillol.