El feedback en la regulació i millora dels aprenentatges

l’Hèctor Ruiz Martin, professor en biologia, coneixedor de la recerca científica basada en cóm aprenen les persones i la pràctica educativa, ens compateix els seus aprenentatges a partir d’una pregunta: Tot el feedback posat a la pràctica és efectiu?

El vídeo que tot seguit podem veure comença plantejant-nos que…

El feedback no pot existir si no hi ha una avaluació, entesa com una recollida d’evidències del que s’ha après en relació als objectius plantejats. Com a docents hem de tenir clar que hem d’elaborar instruments que ens facilitin obtenir dades sobre què i com s’ha après. Posteriorment podrem inferir aprenentatges per prendre decisions: qualificar, regular o fer feedbacks.

El feedback té efectes cognitius/metacognius i emocionals, especialment en la motivació (predisposició per fer, per posar atenció, etc).

Però què diu la recerca educativa? l’Hèctor en comparteix les característiques del bon feedback basant-se en el què, com i el quan d’aquest.

Aquest vídeo formatiu ens convida a reflexionar sobre quin tipus de feedback és el que millora l’aprenentatge de l’alumnat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>