A la classe de “Les Pedres” parlem d’una notícia: El cérvol del pneumàtic

Aquest any el lema del projecte d’escola és “Som comunitat, som Bosc” i mitjançant un article de la revista El tricicle, “Ajuden al cérvol del pneumàtic“, els infants de la classe de les pedres (P4) han extret les següents conclusions:

Què ha pogut passar?

(Els infants van dient diferents hipòtesis. Tots tenen molt clar que hi havia d’haver un camió)

• Haurà passat un camió i ha deixat una roda.
  • Potser ha caigut la roda d’un camió.
  • El camió ha ensopegat amb una pedra i li ha caigut la roda.
  • Potser hi havia un clot i una recta superllarga i llavors el camió ha fet una rascada i li ha caigut la roda al coll del cérvol.
  • Potser el camió va bolcar. I la roda va anar rodolant fins al coll del cérvol.

Aleshores un infant diu:

• El senyor que portava el camió podia estirar la palanca i llavors va caure la roda.

Aprofitant aquesta idea, pregunto què podia haver fet aquest senyor i contesten:

• La podia anar a recollir i posar-la una altra vegada al camió.

A la notícia apareix la paraula “agents forestals”, no saben què vol dir i els explico quina és la seva feina.

Aleshores pregunto que ens volen dir els agents fent aquesta notícia i tenen claríssim que el que ens volen transmetre és:

• Que s’han de cuidar els animals.

Llavors pregunto: Com podem cuidar als animals del bosc?

• Donar menjar. Noooo!, no en podem donar.
  • Li podem donar branques i fulles.
  • Els hi podem llegir contes bonics.
  • Els podem acariciar.

Proposo mirar el vídeo i els hi demano que estiguin atents/es per poder escoltar si ens expliquen alguna altra cosa sobre el que podem fer.

Mirem vídeo i arriben a les següents conclusions …

• No podem llençar escombraries al bosc.
  • Si portem brossa l’hem de prendre i tirar-la al contenidor. Així els animals estaran contents.

Per poder veure el vídeo feu clic a la imatge: