XEMENEIES, TEIXITS, PELLS,… A 5è INICIEM UN NOU PROJECTE!!

Avui dijous 5 d’octubre ha estat la primera sortida dels nostres alumnes de 5è.

De bon matí ens han rebut al Museu de la pell d’Igualada per fer un taller sobre la composició de la nostra roba i del nostre calçat. Hem après a entendre els diferents símbols que trobem a les etiquetes de composició. Això ens ajudarà a tenir més criteri a l’hora de comprar alguna peça de roba, vamba o sabata.

Hem aprofitat per fer la visita al museu de la pell i poder entendre perquè la pell té un paper tan important en la indústria igualadina. Hem conegut el procés que se segueix fins que aquesta pell és part del nostre calçat, dels nostres accessoris habituals i del nostre vestuari.

Els teixits i el tractament de la pell precisen de fàbriques que permetin tots els processos previs abans que arribin a les nostres mans. A Igualada en tenim i n’hem tingut moltes al llarg del temps. Potser aquestes llargues xemeneies, que trobem pel nucli antic de la ciutat, ens donen pistes per descobrir algunes d’aquestes fàbriques antigues que confegeixen el nostre patrimoni industrial.

Així que hem anat a cercar xemeneies per tot Igualada! I hem anat a parar a la biblioteca de Cal Font, on el Dani, com a tècnic, ens ha acompanyat a la part més elevada de la biblioteca i ens ha ensenyat el gran teixit simbòlic que representa aquesta plaça. A més a més ens ha ensenyat unes fotografies de com era la biblioteca quan era una fàbrica i com es van anar fent les obres. Ha estat genial sentir les explicacions del Dani.

Per acabar la jornada hem anat a dinar i a jugar al parc del Xipreret. Encara ens quedava energia per jugar!

Ara, a l’escola, haurem d’endreçar tota aquesta informació i posar fil a l’agulla en el nostre projecte sobre el pas del temps a Igualada dins el marc d'”Apadrinem el nostre territori”. Ens queda molta feina molt interessant.

Ha estat una sortida de cohesió d’inici de curs realment profitosa i entretinguda.